Nova Galega de Danza estrea primeiro espectáculo, no ... · PDF file 1 Nova Galega de...

Click here to load reader

  • date post

    23-Mar-2020
  • Category

    Documents

  • view

    0
  • download

    0

Embed Size (px)

Transcript of Nova Galega de Danza estrea primeiro espectáculo, no ... · PDF file 1 Nova Galega de...

  • 1

    Nova Galega de Danza estrea ALENTO, o seu primeiro espectáculo, no Teatro de Madrid (La Vaguada) o 8 de maio de 2003. O proxecto dos coreógrafos Jaime P. Díaz e Vicente Colomer e do compositor Xosé L. Romero conquistou a José M. Garrido (Artibus Producciones), quen decide coproducir este espectáculo e estrealo lonxe de Galicia.

    ALENTO é unha fusión en vivo de música e danza, de vangarda e tradición galegas con vocación universal: “Llegó como un viento fresco con olor a mar (...) No hay que perderlos de vista. A la tradición celta española le faltaba esta renovación en su danza, algo que ya había

    1ocurrido con su música” . A Feira do Teatro de Galicia aposta tamén pola compañía e decide, por vez primeira na súa historia, programar un espectáculo de danza na súa edición de 2004. Nova Galega de Danza volve ser pioneira este ano e representará a Galicia nos Premios Max o vindeiro 14 de marzo en Guadalajara, onde pode gañar o premio ó Mellor Espectáculo Revelación de España.

    A compañía vai avanzando e, pouco a pouco, esperta o interese do público e de diversos colectivos artísticos. Neste intre, para seguir facendo camiño dentro e fóra de Galicia, cómpre o apoio sincero de institucións e persoas que traballen no entorno da cultura, que crean na súa riqueza e na súa diversidade.

    Ana Cabo directora de MADRID en DANZA Revista POR LA DANZA Verán 2003

    1

  • 2

    Nova Galega de Danza estrena ALENTO, su primer espectáculo, en el Teatro de Madrid (La Vaguada) el 8 de mayo de 2003. El proyecto de los coreógrafos Jaime P. Díaz y Vicente Colomer y del compositor Xosé L. Romero conquistó a Jose M. Garrido ( Artibus Producciones), quien decide coproducir este espectáculo y estrenarlo lejos de Galicia.

    ALENTO es una fusión en vivo de música y danza, de vanguardia y tradición gallegas con vocación universal: “ Llegó como un viento fresco con olor a mar (...) No hay que perderlos de vista. A la tradición celta española le faltaba esta renovación en su danza, algo que ya había

    1ocurrido con su música” . La Feria del Teatro de Galicia apuesta también por la compañía y decide, por primera vez en su historia, programar un espectáculo de danza en su edición de 2004. Nova Galega de Danza vuelve a ser pionera este año y representará a Galicia en los Premios Max el próximo 14 de marzo en Guadalajara, donde puede ganar el premio al Mejor Espectáculo Revelación de España.

    La compañía va avanzando y, poco a poco, despierta el interés del público y de diversos colectivos artísticos. Ahora, para seguir haciendo camino dentro y fuera de Galicia, es necesario el apoyo sincero de instituciones y personas que trabajen en el entorno de la cultura, que crean en su riqueza y en su diversidad.

    Ana Cabo directora de MADRID en DANZA Revista POR LA DANZA Verano 2003

    1

  • 3

    Sorpresa atlántica. Un estilo de danza que molla o aire. Velaí outra fecunda realidade artística que chega dende Galicia -absolutamente nova- con raices tan fondas como o propio océano.

    Dicímolo con orgullo. Nos últimos anos os galegos non deixamos de sorprender pola nosa creatividade. Coa Democracia xurdiu a primeira xeración que tivo oportunidade de formarse ben na cultura galega e na cultura universal. Aqueles rapaces regálannos agora unha arte plena, cargada co poder desta Fisterra, e, ao tempo, capaz de emocionar a calquera ser humano.

    A lista é longa. Dende o virtuosismo sonoro de Mercedes Peón, Xosé Manuel Budiño ou Carlos Núñez, ao talento escénico de Luis Tosar ou Maria Pujalte. Libro a libro, Manolo Rivas e Suso de Toro estannos ensinando a ver o planeta con ollos atlánticos. E a eclosión galega continúa. Fermosa mostra de intercambio e diversidade.

    Música, cinema, teatro, literatura. E na danza?. En Galicia todas as avoas son quen de marcar os puntos dalgún baile enxebre. Un

    patrimonio estático que durante moito tempo, case exclusivamente, tivo como único medio de expresión o camiño dos grupos folclóricos.

    "Alento" é a historia dun grande encontro: Vicente Colomer e Jaime P. Díaz, dous artistas formados na danza clásica e no baile tradicional. Os dous necesitaban crear coreografías que expresasen a súa realidade contemporánea. Mais nos dous latexaba a mesma vertixe: a absoluta falta de referentes.

    Como indicamos, o baile galego sempre aparece asociado a un entorno decimonónico: o pazo, o cruceiro, os camiños da emigración a América... Vicente e Jaime querían moito máis. Eles precisaban debuxar cos seus corpos as historias do milenio que comeza.

    E chegou un novo encontro: Xosé Lois Romero, un compositor formado na música tradicional que, coma eles, precisaba lanzar dunha vez o seu berro de modernidade.

    Foi a grande sinerxia. Arstistas que acadaron, a través da súa unión, a verdadeira plenitude.

    Jaime, Vicente e Xosé Lois son o epicentro dun furacán de músicos e bailaríns que se dispoñen a inventar unha nova linguaxe. Así de sinxelo, así de marabilloso.

    En "Alento" todo é sorprendente, todo orixinal, precisamente porque coñecen moi ben as súas orixes.

    Dispóñanse a descubrir a nova voz do vello Altántico. Atrévanse a mollarse en tanta luz.

    XURXO SOUTO*

  • 4

    Sorpresa atlántica. Un estilo de danza que moja el aire. Otra fecunda realidad artística que llega desde Galicia -absolutamente novedosa- con raíces tan profundas como el océano.

    Lo decimos con orgullo. En los últimos años los gallegos no dejamos de sorprender por nuestra creatividad. Con la Democracia surgió la primera generación que tuvo la oportunidad de formarse bien en la cultura gallega y en la cultura universal. Los niños de entonces nos ofrecen ahora un arte pleno, cargado con el poder de este "fin del mundo", y, al tiempo, capaz de emocionar a cualquier ser humano.

    La lista es extensa. Desde el virtuosismo sonoro de Mercedes Peón, Xosé Manuel Budiño o Carlos Núñez, al talento escénico de Luis Tosar o María Pujalte. Libro a libro, Manolo Rivas y Suso de Toro nos están enseñando a ver el planeta con ojos atlánticos. Y la eclosión gallega continúa. Hermosa muestra de intercambio y diversidad.

    Música, cine, teatro, literatura. Y en la danza?. En Galicia todas las abuelas son capaces de marcar los puntos de algún baile

    "enxebre". Un patrimonio estético que durante mucho tiempo, case exclusivamente, tuvo como único medio de expresión el camino de los grupos folclóricos.

    ALENTO es la historia de un gran encuentro: Vicente Colomer y Jaime P. Díaz, dos artistas formados en la danza clásica y en el baile tradicional. Los dos necesitaban crear coreografías que expresasen su realidad contemporánea. Pero los dos sentían el mismo vértigo: la absoluta falta de referentes.

    Como indicamos, el baile gallego siempre aparece asociado a un entorno decimonónico: el pazo, el cruceiro, los caminos de la emigración a América...Vicente y Jaime querían mucho más. Ellos necesitaban dibujar con sus cuerpos las historias del milenio que comienza.

    Y llega un nuevo encuentro: Xosé Lois Romero, un compositor formado en la música tradicional que como ellos necesitaba lanzar de una vez su grito de modernidad.

    Fue la gran sinergia. Artistas que alcanzaron, a través de su unión, la verdadera plenitud.

    Jaime, Vicente e Xosé Lois son el epicentro de un huracán de músicos e bailarines que se disponen a inventar un nuevo lenguaje. Así de sencillo, así de maravilloso.

    En ALENTO todo es sorprendente, todo original, precisamente porque conocen muy bien sus orígenes.

    Dispónganse a descubrir la nueva voz del viejo Atlántico. Atrévanse a mojarse en tanta luz.

    XURXO SOUTO*

  • Vicente Colomer, Jaime P. Díaz

    Xosé Lois Romero

    Vicente Colomer, Jaime P. Díaz

    Xose Lois Romero, Pedro Lamas

    Vicente Colomer Jaime P. Díaz Alba F. Facal Pastor Rodríguez Lilianne Frías Ruth Cordero

    Pedro D. Lamas Dani Sisto Xabier Cedrón Melo Suárez Xosé Lois Romero Xabier Díaz

    Ramón Sanjurjo

    Olga García (A.A.I.)

    Antón Cabado

    Juan Felpeto

    Jesús Vallinas

    Carlos Meléndrez

    Kachet Logística Espectacular

    F.X. Viéitez

    Gaitas e Saxo Guitarra Violín Percusión Acordeón Voz

    5

    DIRECCIÓN ARTÍSTICA / DIRECCIÓN ARTÍSTICA

    VESTIARIO / VESTUARIO

    DIRECCIÓN MUSICAL / DIRECCIÓN MUSICAL

    FOTOGRAFÍA / FOTOGRAFÍA

    COREOGRAFÍA / COREOGRAFÍA

    ILUMINACIÓN / ILUMINACIÓN

    MÚSICA ORIXINAL / MÚSICA ORIGINAL

    TÉCNICO DE ILUMINACIÓN / TÉCNICO DE ILUMINACIÓN

    BAILARÍNS / BAILARINES

    TÉCNICO DE SON / TÉCNICO DE SONIDO

    MÚSICOS / MÚSICOS

    PRODUCTOR EXECUTIVO / PRODUCTOR EJECUTIVO

    ASISTENCIA TÉCNICA / ASISTENCIA TÉCNICA

    DIRECTOR DE PRODUCCIÓN / DIRECTOR DE PRODUCCIÓN

  • 6

  • mú icas s i cmú amúca si

    danza

    úsim c aúsim c a

    imús cai amús cú ic

    a

    m sú ic

    a

    m s

    7

  • danza

    danza

    dan za

    música

    da zn a

    adn za

    zdan a

  • [dvd‘s

    d d‘s vv

    d sd ‘vd s

    d ‘

    dv d ‘s

    dv d ‘s