Norma 1910.66

36
Número: 1910 • Parte Título: Seguridad y Salud en las normas • Subparte F • Subparte Título: Powered plataformas, Manlifts, montados en vehículos y plataformas de trabajo • Número de Norma: 1.910,66 • Título: Powered plataformas para el mantenimiento del edificio. • Apéndice: A, B, C, D -------------------------------------------------- ---------- -------------------- 1910,66 (a) Ámbito. Esta sección cubre permanentemente alimentada plataforma dedicada a las instalaciones interiores o exteriores de mantenimiento de los edificios de una estructura específica o grupo de estructuras. Esta sección no es aplicable a los andamios suspendidos (balanceo andamios) que se utiliza para los edificios de servicios con carácter temporal, y cubierto por subparte D de esta parte, ni a los andamios utilizados para la suspensión de las obras de construcción y cubierto por subparte L de 29 CFR parte 1926. Mantenimiento de edificios, incluyendo pero no limitado a, tareas tales como limpieza de cristales, calafateo, de metal pulido y reglazing. 1910.66 (b) Aplicación -- 1910.66 (b) (1) Nuevas instalaciones. Esta sección se aplica a todas las instalaciones permanentes terminado después del 23 de julio, 1990. Modificaciones importantes a las instalaciones existentes terminado después de esa fecha también se consideran nuevas instalaciones en esta sección. 1910.66 (b) (2) Las instalaciones existentes. 1910.66 (b) (2) (i) Existencia de instalaciones permanentes y / o antes de 23 de julio de 1990 deberán cumplir con los apartados (g), (h), (i), (j) y el apéndice C de esta sección. .. 1910,66 (b) (2) (ii) 1910.66 (b) (2) (ii) Además, instalaciones permanentes después de completado 27 de agosto de 1971, y en la existencia y / o antes de 23 de julio de 1990, deberán cumplir con el apéndice D de esta sección.

Transcript of Norma 1910.66

Número: 1910• Parte Título: Seguridad y Salud en las normas• Subparte F• Subparte Título: Powered plataformas, Manlifts, montados envehículos y plataformas de trabajo• Número de Norma: 1.910,66• Título: Powered plataformas para el mantenimiento deledificio.

• Apéndice: A, B, C, D

-------------------------------------------------- ------------------------------

1910,66 (a)Ámbito. Esta sección cubre permanentemente alimentadaplataforma dedicada a las instalaciones interiores oexteriores de mantenimiento de los edificios de unaestructura específica o grupo de estructuras. Esta sección noes aplicable a los andamios suspendidos (balanceo andamios)que se utiliza para los edificios de servicios con caráctertemporal, y cubierto por subparte D de esta parte, ni a losandamios utilizados para la suspensión de las obras deconstrucción y cubierto por subparte L de 29 CFR parte 1926.Mantenimiento de edificios, incluyendo pero no limitado a,tareas tales como limpieza de cristales, calafateo, de metalpulido y reglazing.1910.66 (b)Aplicación --1910.66 (b) (1)Nuevas instalaciones. Esta sección se aplica a todas lasinstalaciones permanentes terminado después del 23 de julio,1990. Modificaciones importantes a las instalacionesexistentes terminado después de esa fecha también seconsideran nuevas instalaciones en esta sección.1910.66 (b) (2)Las instalaciones existentes.1910.66 (b) (2) (i)Existencia de instalaciones permanentes y / o antes de 23 dejulio de 1990 deberán cumplir con los apartados (g), (h),(i), (j) y el apéndice C de esta sección... 1910,66 (b) (2) (ii)

1910.66 (b) (2) (ii)Además, instalaciones permanentes después de completado 27 deagosto de 1971, y en la existencia y / o antes de 23 de juliode 1990, deberán cumplir con el apéndice D de esta sección.

1910,66 (c)Fiabilidad.1910,66 (c) (1)Los propietarios de los edificios de las nuevas instalacionesdeberán informar a la empresa antes de cada uso en el escritoque la instalación cumple los requisitos de los apartados (e)(1) y (f) (1) de esta sección y el diseño de criteriosadicionales que figuran en otras disposiciones de lospárrafos ( e) y (f) de esta sección relativas a: elmantenimiento de la capacidad de carga necesaria deplataformas, elementos de construcción, de elevación y equipode apoyo; los factores de estabilidad para los vagones,plataformas y equipo de apoyo, la fuerza horizontal máxima decirculación de los coches y pescantes; diseño de los coches ,máquinas de elevación, cables de estabilización y sistemas, ycriterios de diseño de cableado eléctrico y equipo.1910,66 (c) (2)Los propietarios de los edificios se basará la informaciónrequerida en el párrafo (c) (1) de esta sección sobre losresultados de una prueba de campo de la instalación antes deque entren en servicio y después de cualquier modificaciónimportante de una instalación existente, según lo dispuestoen el apartado (g) (1) de esta sección. La garantía se basaráigualmente en todos los demás la información pertinentedisponible, incluidos, pero no limitado a, los datos de losensayos, las especificaciones de los equipos y laverificación por un ingeniero profesional.1910,66 (c) (3)Propietarios de edificios de todas las instalaciones, nuevaso ya existentes con el empresario deberá informar por escritoque la instalación ha sido inspeccionado, probado y mantenidoen el cumplimiento de los requisitos de los apartados (g) y(h) de esta sección y que todos los anclajes de protección decumplir los requisitos de párrafo (I) (c) (10) del apéndiceC.1910,66 (c) (4)El empleador no permitirá que los empleados en el uso de lainstalación antes de recibir garantías del propietario deledificio que la instalación cumple los requisitos que figuranen los párrafos (c) (1) y (c) (3) de esta sección1910,66 (d)Definiciones.

Anemómetro, un instrumento para medir la velocidad delviento.

Angulados cuerda mediante un método de suspensión cuando el

punto superior de la suspensión es a bordo de los archivosadjuntos sobre la suspensión de la unidad, lo que causó lasuspensión de la unidad a dar contra la cara del edificio.

La construcción de la cara mediante un rodillo giratoriomiembro cilíndrico diseñado para montar sobre la faz de lapared para evitar la construcción de la plataforma deabrasión de la cara del edificio y ayudar a estabilizar laplataforma.

Mediante operaciones de mantenimiento de edificios, talescomo limpieza de cristales, calafateo, metal pulido,reglazing, y el mantenimiento general en la construcción desuperficies.

Mediante un cable conductor, o grupo de conductores,encerrada en una funda impermeable, que puede ser utilizadapara el suministro de energía eléctrica y / o de controlactual para los equipos o para proporcionar comunicaciones devoz circuitos.

Transporte: un vehículo de ruedas, utilizados para elmovimiento horizontal y el apoyo de otros equipos.

Mediante una certificación por escrito, fechado y firmado ladeclaración que confirme el cumplimiento de un requisito deesta sección.

Mediante una combinación de cable de cable de acero con lasdos miembros estructurales capaces de soportar la plataforma,y el cobre u otros conductores eléctricos aislados unos deotros y la estructura de los miembros de nonconductivebarreras.

Persona competente designa a la persona que, debido a laformación y experiencia, es capaz de identificar peligrosos ocondiciones peligrosas en las instalaciones de alimentación ala plataforma y de la formación de los empleados aidentificar esas condiciones.

Presión continua mediante la constante necesidad de un manualde actuación para el control de función.

Un mecanismo de control de los medios utilizados para guiar oregular el funcionamiento del equipo.

Davit, un dispositivo, utilizados solos o en parejas, para la

suspensión de una plataforma de alimentación de trabajo,lugares de almacenamiento y aparejos en el edificio que sepresta servicios. A diferencia de vigas, un pescante defuncionamiento reacciona su carga en un solo techo zócalo otransporte adjunto.

Medios equivalentes diseños alternativos, materiales ométodos que el empleador pueda demostrar proporcionará unaigual o mayor grado de seguridad para los empleados de losmétodos, materiales o diseños especifican en la norma.

Terreno mediante un aparejo de suspensión de un método detrabajo a partir de una plataforma segura de superficie hastaun punto de la suspensión por encima de la superficie segura.

Terreno mediante un amañado pescante pescante que no sepueden utilizar para plantear una plataforma de trabajosuspendido por encima del edificio que se enfrentan losservicios.

Guía botón medios se enfrentan a un edificio de anclajediseñado para contratar a un guía de la pista montada en unaplataforma.

Guía de rodillos cilíndricos se entiende un miembro derotación, que operan por separado o como parte de una guía demontaje, diseñado para proporcionar la colaboración entre laplataforma y la construcción de guías o guías.

Guía de calzado, un dispositivo adjunto a la plataformadiseñada para proporcionar un contacto deslizante entre laplataforma y el edificio guías.

Aparato elevador se entiende un dispositivo destinado a subiry bajar una unidad de apoyo o en suspensión.

Elevador de carga nominal significa la bandera del fabricantede carga máxima admisible de funcionamiento.

Todos los medios de instalación de los equipos y todas laszonas afectadas de un edificio que se asocian con eldesempeño de mantenimiento de los edificios utilizandoplataformas potencia.

Intertraba se entiende un dispositivo destinado a garantizarque las operaciones o los movimientos se producen ensecuencia adecuada.

Intermitente de estabilización mediante un método deestabilización de la plataforma en la que la suspensiónangulados cable (s) están garantizados para la construcciónde anclas regularmente espaciados.

Lanyard significa una línea de flexibilidad de la cuerda,cable o correa que se usa para asegurar el cuerpo delcinturón o arnés a un dispositivo de desaceleración, desalvamento o fondeadero.

Supervivencia: un componente consistente en una línea deflexibilidad para la conexión a un anclaje en un extremo paracolgar verticalmente (vertical salvavidas), o para laconexión con anclajes en ambos extremos para estirarhorizontal (horizontal vivir), y que sirve como un medio paraconectar otros componentes de un sistema de prevención decaídas para el anclaje.

Vivir significa que la carga total de peso estático de lostrabajadores, herramientas, piezas de repuesto. y suministrosque el equipo está diseñado para apoyar.

La obstrucción mediante un detector de control que se detieneo suspende la unidad de apoyo en el sentido de si seencuentra una obstrucción, y permitirá a la unidad paraavanzar sólo en una dirección lejos de la obstrucción.

Funcionamiento un mecanismo de control de la regulación o elrector de la operación de los equipos que garantiza un modode funcionamiento.

Dispositivo en funcionamiento mediante un dispositivoaccionado manualmente para activar un control.

Outrigger: el dispositivo, utilizados solos o en parejas,para la suspensión de una plataforma de trabajo de trabajo,el almacenamiento, la jarcia y los lugares en el edificio quese presta servicios. A diferencia de pescantes, Outriggerreacciona un momento de su funcionamiento como de carga, almenos, dos componentes verticales que actúan en dos o máspuntos distintos del techo y / o archivos adjuntos.

Plataforma de carga nominal se entiende el peso combinado delos trabajadores, herramientas, equipo y demás material queesté autorizada a ser transportado por la plataforma detrabajo en la instalación, como se indica en la placa de

carga.

Vertido mediante el método de toma de proporcionarterminaciones de cable en el que los extremos de la cuerda secelebran en un zócalo cónica por medio de vertido spelter oresinas.

Primaria freno mediante un freno diseñado para ser aplicadoautomáticamente cuando el poder para el motor o se interrumpeel tratamiento.

Principal se entiende la fuente de energía mecánica de unamáquina.

Carga nominal, el fabricante de la carga máxima recomendada.

Evaluado mediante la fuerza la fuerza del cable, tal como sedesignan por su fabricante o proveedor, sobre la base de losprocedimientos de prueba o prácticas de ingeniería de diseñoaceptable.

Nominal de carga de trabajo mediante la combinación de pesoestático de los hombres, materiales y equipo de apoyo o ensuspensión.

Ingeniero profesional registrado, la persona que ha sidodebidamente registrada y en la actualidad y con licencia deuna autoridad dentro de los Estados Unidos o sus territoriospara ejercer la profesión de la ingeniería.

Techo potencia plataforma significa una plataforma detrabajo, donde la bandera (s) se utiliza para subir o bajarla plataforma está ubicada en el techo.

Techo amañadas un pescante pescante medios utilizados paraelevar la plataforma de trabajo suspendido por encima deledificio que se enfrentan los servicios. Este tipo depescante también se puede utilizar para plantear unaplataforma de trabajo en suspensión que ha sido tierraamañadas.Cuerda significa el equipo utilizado para suspender a uncomponente de un equipo de instalación, es decir, cable.

Seguro superficie una superficie horizontal destinados a serocupados por personal que es tan protegido por una caída delsistema de protección que puede ser razonablemente seguro deque dijo ocupantes estarán protegidos contra caídas.

Freno secundario: un freno diseñado para detener el descensode la suspensión o el apoyo de equipo en caso de unacondición de exceso de velocidad.

Alimentado las plataformas de trabajo: una plataforma en laque la bandera (s) que se utiliza para subir o bajar laplataforma se monta sobre la plataforma.

Reductor de velocidad mediante un tipo de máquina de lareducción de velocidad.

Factor de estabilidad: el cociente entre la estabilización demomento a la del momento de vuelco.

Estabilizador empate mediante una línea de flexibilidad queconecta el edificio de anclaje y cable de la suspensión elapoyo a la plataforma.

El apoyo mediante la construcción de equipos a los equipos demantenimiento que se realiza o se ha trasladado a su puestode trabajo a través de vinculación directa a la construccióno ampliaciones del edificio se mantiene.

Suspendido el equipo mediante el mantenimiento de losedificios que se suspende el equipo y subir o bajar a supuesto de trabajo por medio de cuerdas o una combinación dealgunos cables de anclaje por encima del equipo.

Andamio suspendido (oscilante andamio) significa un andamioapoyado en las cuerdas de alambre o de otro tipo, utilizadospara el trabajo, o para proporcionar acceso a los ladosverticales de estructuras en forma temporal. Tal andamio noestá diseñado para su uso en una estructura específica ogrupo de estructuras.

Cola de la línea de medios nonsupporting final del cableutilizado para suspender la plataforma.

Tie-guías en los medios la parte de un edificio queproporciona un compromiso positivo entre el edificio ysuspenderse o una unidad de apoyo durante su viaje verticalen la cara del edificio.

Montacargas de tracción mediante un tipo de aparato elevadorque no se acumula la suspensión de cable de elevación sobreel tambor o polea, y está diseñado para subir y bajar una

carga suspendida por la aplicación de fuerzas de fricciónentre los cables de suspensión y el tambor o polea.

Transportables mediante vigas vigas diseñadas para sertrasladado de un lugar de trabajo a otro.

Carro de transporte significa un transporte suspendido de unaestructura aérea de la pista.

Verificado medio aceptado por el diseño, evaluación oinspección por un ingeniero profesional.

Resistente a los medios de manera que la exposición acondiciones climáticas adversas no afectar o interferir conel uso adecuado o de las funciones del equipo o componente.

Bobinado tambor elevador, un tipo de aparato elevador que seacumula la suspensión de cable en el tambor de elevación.

Plataforma de trabajo mediante el apoyo o suspensión de losequipos destinados a facilitar el acceso a la cara de unedificio y tripulados por personas que trabajan en elmantenimiento del edificio.

Envuelva los medios un completo cambio de la suspensión decable alrededor de la superficie de un polipasto tambor.1910.66 (e)Powered plataforma instalaciones - que afecta partes de losedificios.1910.66 (e) (1)Requisitos generales. Los siguientes requisitos se aplican alas partes afectadas de los edificios que utilizan lasplataformas de trabajo para el mantenimiento del edificio.1910.66 (e) (1) (i)Apoya estructurales, las reducciones de empate, empate en lasguías, los dispositivos de anclaje y las partes afectadas dela construcción incluidas en la instalación deberá estardiseñado por o bajo la dirección de un ingeniero profesionalcon experiencia en este tipo de diseño;1910.66 (e) (1) (ii)Exterior de las instalaciones deberán ser capaces de soportarlas condiciones climáticas predominantes;.. 1910,66 (e) (1) (iii)

1910.66 (e) (1) (iii)La construcción de la instalación deberá facilitar el accesoa seguro, y de salida en el equipo y el espacio suficiente

para llevar a cabo el mantenimiento necesario de los equipos;1910.66 (e) (1) (iv)Las partes afectadas de la construcción tendrá la capacidadde mantener todas las cargas impuestas por el equipo y,1910.66 (e) (1) (v)Las partes afectadas del edificio se diseñará de forma quepermita el equipo para ser utilizado sin exponer a losempleados a una situación peligrosa.1910.66 (e) (2)Tie-en las guías.1910.66 (e) (2) (i)El exterior de cada edificio deberá estar provisto de amarreen las guías a menos que las condiciones en el apartado (e)(2) (ii) o (e) (2) (iii) de esta sección se cumplen.

Nota: Véase la figura 1 del apéndice B de esta sección parauna descripción de un típico sistema de estabilización de lautilización continua de amarre en las guías.1910.66 (e) (2) (ii)Si se emplea angulados cuerda, amarre en las guías necesariasen el apartado (e) (2) (i) de esta sección puede sereliminado por no más de 75 pies (22,9 m), de la elevación másalta del edificio, si es inviable, debido a exterior eldiseño de los edificios, a condición de una fuerza deangulación de al menos 10 libras (44,4 n) se mantiene entodas las condiciones de carga.1910.66 (e) (2) (iii)Tie-en las guías necesarias en el apartado (e) (2) (i) deesta sección pueden ser eliminados si uno de los sistemas deguía en el apartado (e) (2) (iii) (A), (e) (2) ( iii) (B) o(e) (2) (iii) (C) de esta sección se ofrece, o unequivalente.1910.66 (e) (2) (iii) (A)Sistema de estabilización intermitente. El sistema deberámantener el equipo en continuo contacto con la fachada deledificio, y evitar repentino movimiento horizontal de laplataforma. El sistema puede ser utilizado junto con positivacontinua en la construcción de sistemas de guía en el uso deguías de amarre en el mismo edificio, siempre que losrequisitos para cada sistema se cumplen.1910.66 (e) (2) (iii) (A) (1)El máximo intervalo vertical entre la construcción de losanclajes será de tres pisos o 50 pies (15,3 m). que seamenor.1910.66 (e) (2) (iii) (A) (2)La construcción de los anclajes estarán situadosverticalmente a fin de que el acoplamiento de los vínculos

estabilizador no causará la suspensión plataforma cuerdas ala plataforma angulate horizontalmente a través de la caradel edificio. Los anclajes se colocarán horizontalmente en laconstrucción de cara a fin de ser simétrica sobre laplataforma de los cables de suspensión.1910.66 (e) (2) (iii) (A) (3)La construcción de los anclajes deberán ser fácilmentevisibles a los empleados y permitir que un archivo adjuntoestabilizador empate para cada uno de los cables desuspensión de la plataforma en cada intervalo vertical. Simás de dos cuerdas de suspensión se utilizan en unaplataforma, sólo el edificio del lado de dos cuerdas desuspensión en la plataforma extremos se requerirá unestabilizador de archivo adjunto.1910.66 (e) (2) (iii) (A) (4)La construcción de los anclajes que se extienden más allá dela faz de la construcción deberán estar libres de bordesafilados o puntos. En caso de que los cables, cables desuspensión y de vida puede estar en contacto con el edificiode la cara, la construcción de los anclajes exteriores nodeberán interferir con su funcionamiento o manipulación.1910.66 (e) (2) (iii) (A) (5)El sistema de estabilización de los intermitentes en loscierres y la construcción de los componentes deberán sercapaces de mantener sin falta al menos cuatro veces la cargamáxima prevista o aplicada a los componentes de transmisión yanclas. El mínimo de diseño para cada carga de viento seancla 300 (1334 n) libras, si dos anclas de compartir lacarga de viento.1910.66 (e) (2) (iii) (A) (6)La construcción de los anclajes y estabilizador de losvínculos se prevé capaz de sostener las cargas horizontales yverticales de vientos especificados para el diseño dealmacenamiento de techo que pueden actuar sobre la plataformade los cables y si la plataforma es un edificio varados en lacara. Si el edificio tiene diferentes espaciamiento de losanclajes de la suspensión de cable o si el edificio requierediferentes suspensión espaciado en una plataforma, laconstrucción de un ancla y estabilizador de empate será capazde sostener la carga de viento.

Nota: Consulte la Figura 2 en el apéndice D de esta secciónpara una descripción de un típico sistema de estabilizaciónintermitente.1910.66 (e) (2) (iii) (B)Guía de botones sistema de estabilización.1910.66 (e) (2) (iii) (B) (1)

Guía de los botones se realizará de forma coordinada con laplataforma de un equipo montado en el apartado (f) (5) (vi)de esta sección.1910.66 (e) (2) (iii) (B) (2)Guía de botones estará situada horizontalmente en laconstrucción se enfrentan a fin de permitir la participaciónde cada una de las pistas de guía montado en la plataforma.1910.66 (e) (2) (iii) (B) (3)Guía de botones se encuentra en las filas verticales de laconstrucción se enfrentan para la correcta participación dela guía de las pistas montadas en la plataforma... 1910,66 (e) (2) (iii) (B) (4)

1910.66 (e) (2) (iii) (B) (4)Dos botones de guía deberá participar cada guía pista en todomomento a excepción de la contratación inicial.1910.66 (e) (2) (iii) (B) (5)Guía de botones que se extienden más allá de la faz de laconstrucción deberán estar libres de bordes afilados opuntos. En caso de que los cables, cuerdas y de vida puedeestar en contacto con el edificio de la cara, guía de botonesno interferir con su funcionamiento o manipulación.1910.66 (e) (2) (iii) (B) (6)Guía de botones, conexiones y juntas deberán ser capaces demantener sin daño, al menos, el peso de la plataforma, o laprestación se efectuará en la guía o guía pistas pistaconectores para prevenir la plataforma y sus anexos detransmitir el peso de la plataforma para el guía de botones,las conexiones y las focas. En cualquier caso, el diseño dela carga mínima será de 300 libras (1334 n) por laconstrucción de ancla.

Nota: Véase el apartado (f) (5) (vi) de esta sección para elequipo de las disposiciones pertinentes.

Nota: Véase la figura 3 del apéndice B de esta sección parauna descripción de un típico sistema de estabilización botónguía.1910.66 (e) (2) (iii) (C)Sistema utilizando angulados cuerda y la construcción derodillos de la cara. El sistema deberá mantener el equipo encontinuo contacto con la fachada del edificio, y evitarrepentino movimiento horizontal de la plataforma. Estesistema es aceptable únicamente cuando la suspensión de partede los equipos en uso no exceda de 130 pies (39,6 m) porencima de una superficie o de seguridad del nivel del suelo,y que mantiene la plataforma de no menos de 10 libras (44,4

n) angulación fuerza en la construcción fachada.1910.66 (e) (2) (iv)Tie-en las guías para la construcción de interiores (atrios)pueden ser eliminados cuando un ingeniero profesionalregistrado determina que una alternativa de estabilizacióndel sistema, incluidos los sistemas en los apartados (e) (2)(iii) (A), (B) y (C), empate o una plataforma de despegue encada estación de trabajo proporcionará una seguridadequivalente.1910.66 (e) (3)Techo custodiaban.1910.66 (e) (3) (i)Empleados que trabajan en los techos mientras realiza elmantenimiento de los edificios deberán estar protegidos porun perímetro de vigilancia que cumpla los requisitos delpárrafo (c) (1) de 1910,23 de esta parte.1910.66 (e) (3) (ii)El perímetro de protección no estará a más de seis pulgadas(152 mm) a bordo de la cara interior de una barrera, esdecir, el parapeto de pared, techo o frenar el borde deledificio están los servicios, sin embargo, el perímetro deguardia no será superior a la ubicación de 18 pulgadas (457mm) retroceso de la cara exterior de la construcción.1910.66 (e) (4)Equipo se detiene. Las áreas operacionales de trackless tipode equipo deberá estar provisto de paradas estructurales,tales como guarniciones, para evitar que el equipo de viajarfuera de su viaje y las zonas para evitar un peligro deaplastamiento o de cizalladura.1910.66 (e) (5)Acceso para mantenimiento. Deberá disponerse de medios pararecorrer todos los coches y su equipo suspendido en una zonade seguridad para el mantenimiento y almacenamiento.1910.66 (e) (6)Elevados de la pista.1910.66 (e) (6) (i)Un sistema de elevación de la pista que se encuentra cuatropies (1,2 m) o más por encima de una superficie segura, yatravesada por el transporte de equipo el apoyo, deberánestar provistos de un sistema de pasarelas y barandas, o1910.66 (e) (6) (ii)La plataforma de trabajo deberá ser capaz de ser reducido,como parte de su funcionamiento normal, a la menor superficiesegura para el acceso y la salida del personal y deberánestar provistos de un medio seguro de acceso y salida a lasuperficie inferior de seguridad.1910.66 (e) (7)

Apilado de las anclas. Incrustada apilado de anclajes,fijaciones, y afectó a las estructuras deberán serresistentes a la corrosión.1910.66 (e) (8)Cable de la estabilización.1910.66 (e) (8) (i)Colgantes de vida y no todos los cables en tensión deberáestar estabilizada en cada 200 pies (61 m) de intervalovertical de la plataforma de trabajo más allá de una primera200 pies (61 m) de distancia.1910.66 (e) (8) (ii)Colgando los cables, excepto los cables suspendidos, queestán en constante tensión deberá estar estabilizada cuandoel viaje es superior a uno vertical inicial 600 pies (183 m)de distancia, y en intervalos de más de 600 pies (183 m) omenos... 1910,66 (e) (9)

1910.66 (e) (9)Los planes de emergencia. Un plan de acción de emergencia porescrito deberán desarrollarse y aplicarse para cada tipo deoperación de plataforma de trabajo. Este plan deberá explicarlos procedimientos de emergencia que deben seguirse en casode un fallo de alimentación, equipos u otras emergencias quepuedan surgir. El plan deberá explicar también que losempleados informen sobre la construcción de vías deevacuación de emergencia, procedimientos y sistemas de alarmaantes de poner en funcionamiento una plataforma. Tras laasignación inicial y siempre que se cambie el plan, elempleador deberá revisar cada uno de los empleados con laspartes del plan que el empleado debe saber para proteger a símismo en el caso de una emergencia.1910.66 (e) (10)El mantenimiento del edificio. Reparación o mantenimiento delas principales porciones de construcción que proporcionanapoyo a la primaria suspendido el equipo no afectará a lacapacidad del edificio para cumplir con los requisitos deesta norma.1910.66 (e) (11)Requisitos eléctricos. Los siguientes requisitos se aplicaneléctrica a los edificios que utilizan las plataformas detrabajo para el mantenimiento del edificio.1910.66 (e) (11) (i)Generales de fomento de las instalaciones eléctricas deberáncumplir con 1910.302, 1910.308 a través de esta parte, salvoque se especifique en esta sección;1910.66 (e) (11) (ii)

La construcción de cables eléctricos deberán tener lasuficiente capacidad a plena carga que cuando se aplica a losequipos del circuito de potencia no superior a un cinco porciento de caída de la construcción de la bóveda de tensión deservicio se producirá en cualquier circuito de salida depotencia utilizada por las máquinas reguladas por la presentesección;1910.66 (e) (11) (iii)El equipo de potencia del circuito será un circuito eléctricoindependiente, que se mantendrán separados de los demásequipos, dentro o sobre el edificio, excepto los circuitos depotencia utilizados para herramientas de mano que se usa enconjunción con el equipo. Si el edificio está provisto de unsistema de energía eléctrica de emergencia, los equipos decircuitos de potencia también puede ser conectado a estesistema;1910.66 (e) (11) (iv)El circuito de alimentación estará provista de un interruptorque puede ser bloqueado en el "OFF" y "ON" posiciones. Elinterruptor deberá estar convenientemente situado conrespecto a la principal área de operación de los equipos parapermitir a los operadores de los equipos de acceso alconmutador;1910.66 (e) (11) (v)El interruptor para desconectar el circuito de alimentaciónse bloqueará en la posición "ON" cuando el equipo está enuso, y1910.66 (e) (11) (vi)Una manera eficaz de dos sistemas de comunicación de voz seprestará entre los operadores de equipos y personasestacionadas dentro del edificio que se presta servicios. Elservicio de comunicaciones deberán poder manejarse y estarántripulados en todo momento por personas estacionadas dentrodel edificio cuando la plataforma se está utilizando.1910,66 (f)Powered plataforma instalaciones - Equipo --1910,66 (f) (1)Requisitos generales. Los siguientes requisitos se aplican alos equipos que forman parte de una plataforma dealimentación a la instalación, tales como plataformas, laestabilización de los componentes, los vagones, vigas,pescantes, máquinas de elevación, cables y componenteseléctricos.1910,66 (f) (1) (i)Equipo de las instalaciones deberán ser diseñados por o bajola dirección de un ingeniero profesional con experiencia eneste tipo de diseño;

1910,66 (f) (1) (ii)El diseño deberá prever un mínimo de carga útil de 250 libras(113,6 kg) para cada ocupante de un suspendido o plataforma;1910,66 (f) (1) (iii)El equipo que está expuesta al viento cuando no esté enservicio deberán estar diseñados para resistir las fuerzasgeneradas por los vientos de por lo menos 100 millas por hora(44,7 m / s) en 30 pies (9,2 m) sobre el grado y1910,66 (f) (1) (iv)El equipo que está expuesta al viento, cuando en el serviciodeberán estar diseñados para resistir fuerzas de generarvientos de al menos 50 millas por hora (22,4 m / s) paratodas las alturas.1910,66 (f) (2)Construcción. Conexiones atornilladas se auto-retención, o deotro modo seguro para prevenir la pérdida de las conexionespor vibración.1910,66 (f) (3)Suspensión métodos. Elevados de la construcción de losequipos de mantenimiento se suspenderá por un transporte,vigas, pescantes o un método equivalente.1910,66 (f) (3) (i)Carruajes. Coches utilizados para la suspensión de laconstrucción de los equipos de mantenimiento elevados,deberán cumplir las siguientes:.. 1910,66 (f) (3) (i) (A)

1910,66 (f) (3) (i) (A)El movimiento horizontal de un transporte deberán sercontrolados, a fin de garantizar la seguridad de sucirculación y permitir un posicionamiento preciso de laplataforma vertical de viaje o de almacenamiento;1910,66 (f) (3) (i) (B)Powered vagones no deberá exceder de atravesar una velocidadde 50 pies por minuto (0,3 m / s);1910,66 (f) (3) (i) (C)El inicio de un movimiento que atraviesa un manual para eltransporte de propulsión en un buen nivel de superficie, noserá necesario una persona para ejercer una fuerza horizontalde más de 40 libras (444,8 n);1910,66 (f) (3) (i) (D)Estructurales se detiene y se frena para evitar la deatravesar el transporte más allá de sus límites diseñados deviaje,1910,66 (f) (3) (i) (E)Atravesar los controles de transporte se alimenta de un tiporesistente a la presión continua. Siempre y cuando los

controles múltiples será tal que permita el funcionamiento deuna sola estación de control a la vez. Un dispositivo deparada de emergencia se proporcionará en cada extremo de unapotencia de interrupción de transporte de energía a lostransportes motores;1910,66 (f) (3) (i) (F)El control operativo (s) deberán estar conectados de formaque en el caso de la suspensión de un equipo que atraviesa eltransporte no es posible hasta que la suspensión de parte delequipo se encuentra en su posición más alta diseñada paraatravesar, y es libre de entrar en contacto con la cara de eledificio o la construcción de guías. Además, todos losdispositivos y sistemas de protección han de ser en laposición adecuada para permitir el transporte de atravesar;1910,66 (f) (3) (i) (G)Estabilidad para el apoyo bajo los vagones se obtiene porgravedad, por un archivo adjunto a un apoyo estructural, opor una combinación de gravedad y un apoyo estructural. Eluso de contrapesos que fluye a lograr la estabilidad estáprohibido.1910,66 (f) (3) (i) (G) (1)El factor de estabilidad contra el vuelco no deberá serinferior a dos horizontales para atravesar el transporte,incluidos los efectos del impacto y el viento.1910,66 (f) (3) (i) (G) (2)Los coches y sus puntos de anclaje deberá ser capaz deresistir el exceso de tensión accidental de los cables desuspensión de la plataforma de trabajo, y este valorcalculado deberá incluir el efecto de una y media veces lapérdida de capacidad de la bandera de motor. Todas las partesde la instalación deberá ser capaz de soportar sin daño acualquier parte de la instalación de las fuerzas resultantesde la pérdida de carga de la bandera y la mitad de la cargade viento.1910,66 (f) (3) (i) (G) (3)Techo de los vagones que se basan en haber apilado dedispositivos garantizado a la construcción para desarrollarla necesaria estabilidad contra el vuelco deberá estarprovisto de un intertraba que impedir el movimiento verticalde la plataforma a menos que la fijación se dedica;1910,66 (f) (3) (i) (H)Aplica automáticamente un sistema de bloqueo o de frenado, oequivalente, a condición de que se evitará que el poder deatravesar involuntarias o de poder recorrer los vagonesasistida;1910,66 (f) (3) (i) (I)Un manual o automático de frenado o de bloqueo del sistema o

su equivalente, siempre que se evitará atravesarinvoluntarias de los coches propulsados manualmente;1910,66 (f) (3) (i) (J)Un medio para bloquear el suministro de energía para eltransporte se facilitará;1910,66 (f) (3) (i) (K)Acceso seguro y de salida en el transporte se facilitará unseguro de superficie. Si el transporte pasa por una zonaelevada, cualquier área de operaciones en el transportedeberán ser protegidos por un sistema de barandas en elcumplimiento de las disposiciones del párrafo (f) (5) (i) (F)de esta sección. Toda puerta de acceso serán de cierreautomático y libre de enganche, o con un interbloqueo;1910,66 (f) (3) (i) (L)Cada estación de trabajo posición de transporte deberá seridentificado por las marcas de ubicación y / o posición delos indicadores, y1910,66 (f) (3) (i) (M)Los motores se establo si la carga en los motores es labandera en cualquier momento más de tres veces que seanecesario para la elevación de la plataforma de trabajo consu carga nominal... 1910,66 (f) (3) (ii)

1910,66 (f) (3) (ii)El transporte de vigas.1910,66 (f) (3) (ii) (A)El transporte de vigas puede utilizarse como un método desuspensión de las plataformas de trabajo fraudulentas terrenodonde el punto de la suspensión no sea superior a 300 pies(91,5 m) sobre una superficie segura. Tie-guía en el sistema(s) siempre que se cumplan los requisitos del párrafo (e) (2)de esta sección.1910,66 (f) (3) (ii) (B)El transporte de vigas, se utilizará sólo con alimentaciónpropia, plataformas de trabajo en tierra amañadas.1910,66 (f) (3) (ii) (C)Cada transportables Outrigger deberá estar asegurado con unempate a uno-verificó anclaje en el edificio durante todo elperíodo de su uso. El anclaje deberá ser diseñado para tenerun factor de estabilidad de no menos de cuatro contra elvuelco o la alteración de Outrigger.1910,66 (f) (3) (ii) (D)Acceso y de salida de la plataforma de trabajo será de hastaun lugar seguro y la superficie por debajo del punto desuspensión.1910,66 (f) (3) (ii) (E)

Cada transportables Outrigger deberá estar concebido para laestabilidad lateral para evitar vuelco en el caso de unaccidente carga lateral se aplica a la Outrigger. La cargalateral accidentales a ser considerados en este diseño noserá inferior a 70 por ciento de la carga nominal de labandera.1910,66 (f) (3) (ii) (F)Each transportable outrigger shall be designed to support anultimate load of not less than four times the rated load ofthe hoist.1910.66(f)(3)(ii)(G)Each transportable outrigger shall be so located that thesuspension wire ropes for two point suspended workingplatforms are hung parallel.1910.66(f)(3)(ii)(H)A transportable outrigger shall be tied-back to a verifiedanchorage on the building with a rope equivalent in strengthto the suspension rope.1910.66(f)(3)(ii)(I)The tie-back rope shall be installed parallel to thecenterline of the outrigger.1910.66(f)(3)(iii)Davits.1910.66(f)(3)(iii)(A)Every davit installation, fixed or transportable, rotatableor non-rotatable shall be designed and installed to insurethat it has a stability factor against overturning of notless than four.1910.66(f)(3)(iii)(B)The following requirements apply to roof rigged davitsystems:1910.66(f)(3)(iii)(B)(1)Access to and egress from the working platform shall be froma safe surface. Access or egress shall not require persons toclimb over a building's parapet or guard railing; and1910.66(f)(3)(iii)(B)(2)The working platform shall be provided with wheels, castersor a carriage for traversing horizontally.1910.66(f)(3)(iii)(C)The following requirements apply to ground rigged davitsystems:..1910.66(f)(3)(iii)(C)(1)

1910.66(f)(3)(iii)(C)(1)The point of suspension shall not exceed 300 feet (91.5 m)above a safe surface. Guide system(s) shall be provided whichmeet the requirements of paragraph (e)(2) of this section;

1910.66(f)(3)(iii)(C)(2)Access and egress to and from the working platform shall onlybe from a safe surface below the point of suspension.1910.66(f)(3)(iii)(D)A rotating davit shall not require a horizontal force inexcess of 40 pounds (177.9 n) per person to initiate arotating movement.1910.66(f)(3)(iii)(E)The following requirements shall apply to transportabledavits:1910.66(f)(3)(iii)(E)(1)A davit or part of a davit weighing more than 80 pounds (36kg) shall be provided with a means for its transport, whichshall keep the center of gravity of the davit at or below 36inches (914 mm) above the safe surface during transport:1910.66(f)(3)(iii)(E)(2)A davit shall be provided with a pivoting socket or with abase that will allow the insertion or removal of a davit at aposition of not more than 35 degrees above the horizontal,with the complete davit inboard of the building face beingserviced; and1910.66(f)(3)(iii)(E)(3)Means shall be provided to lock the davit to its socket orbase before it is used to suspend the platform.1910.66(f)(4)Hoisting machines.1910.66(f)(4)(i)Raising and lowering of suspended or supported equipmentshall be performed only by a hoisting machine.1910.66(f)(4)(ii)Each hoisting machine shall be capable of arresting anyoverspeed descent of the load.1910.66(f)(4)(iii)Each hoisting machine shall be powered only by air, electricor hydraulic sources.1910.66(f)(4)(iv)Flammable liquids shall not be carried on the workingplatform.1910.66(f)(4)(v)Each hoisting machine shall be capable of raising or lowering125 percent of the rated load of the hoist.1910.66(f)(4)(vi)Moving parts of a hoisting machine shall be enclosed orguarded in compliance with paragraphs (a)(1) and (2) of1910.212 of this part.1910.66(f)(4)(vii)Winding drums, traction drums and sheaves and directional

sheaves used in conjunction with hoisting machines shall becompatible with, and sized for, the wire rope used.1910.66(f)(4)(viii)Each winding drum shall be provided with a positive means ofattaching the wire rope to the drum. The attachment shall becapable of developing at least four times the rated load ofthe hoist...1910.66(f)(4)(ix)

1910.66(f)(4)(ix)Each hoisting machine shall be provided with a primary brakeand at least one independent secondary brake, each capable ofstopping and holding not less than 125 percent of the liftingcapacity of the hoist.1910.66(f)(4)(ix)(A)The primary brake shall be directly connected to the drivetrain of the hoisting machine, and shall not be connectedthrough belts, chains, clutches, or set screw type devices.The brake shall automatically set when power to the primemover is interrupted.1910.66(f)(4)(ix)(B) 1910.66(f)(4)(ix)(B)(1)The secondary brake shall be an automatic emergency type ofbrake that, if actuated during each stopping cycle, shall notengage before the hoist is stopped by the primary brake.1910.66(f)(4)(ix)(B)(2)When a secondary brake is actuated, it shall stop and holdthe platform within a vertical distance of 24 inches (609.6mm).1910.66(f)(4)(x)Any component of a hoisting machine which requireslubrication for its protection and proper functioning shallbe provided with a means for that lubrication to be applied.1910.66(f)(5)Suspended equipment --1910.66(f)(5)(i)General requirements.1910.66(f)(5)(i)(A)Each suspended unit component, except suspension ropes andguardrail systems, shall be capable of supporting, withoutfailure, at least four times the maximum intended live loadapplied or transmitted to that component.1910.66(f)(5)(i)(B)Each suspended unit component shall be constructed ofmaterials that will withstand anticipated weather conditions.1910.66(f)(5)(i)(C)Each suspended unit shall be provided with a load ratingplate, conspicuously located, stating the unit weight and

rated load of the suspended unit.1910.66(f)(5)(i)(D)When the suspension points on a suspended unit are not at theunit ends, the unit shall be capable of remainingcontinuously stable under all conditions of use and positionof the live load, and shall maintain at least a 1.5 to 1stability factor against unit upset.1910.66(f)(5)(i)(E)Guide rollers, guide shoes or building face rollers shall beprovided, and shall compensate for variations in buildingdimensions and for minor horizontal out-of-level variationsof each suspended unit.1910.66(f)(5)(i)(F)Each working platform of a suspended unit shall be secured tothe building facade by one or more of the following methods,or by an equivalent method:1910.66(f)(5)(i)(F)(1)Continuous engagement to building anchors as provided inparagraph (e)(2)(i) of this section;..1910.66(f)(5)(i)(F)(2)

1910.66(f)(5)(i)(F)(2)Intermittent engagement to building anchors as provided inparagraph (e)(2)(iii)(A) of this section;1910.66(f)(5)(i)(F)(3)Button guide engagement as provided in paragraph(e)(2)(iii)(B) of this sections, or1910.66(f)(5)(i)(F)(4)Angulated roping and building face rollers as provided inparagraph (e)(2)(iii)(C) of this section.1910.66(f)(5)(i)(G)Each working platform of a suspended unit shall be providedwith a guardrail system on all sides which shall meet thefollowing requirements:1910.66(f)(5)(i)(G)(1)The system shall consist of a top guardrail, midrail, and atoeboard;1910.66(f)(5)(i)(G)(2)The top guardrail shall not be less than 36 inches (914 mm)high and shall be able to withstand at least a 100-pound (444n) force in any downward or outward direction:1910.66(f)(5)(i)(G)(3)The midrail shall be able to withstand at least a 75-pound(333 n) force in any downward or outward direction; and1910.66(f)(5)(i)(G)(4)The areas between the guardrail and toeboard on the ends andoutboard side, and the area between the midrail and toeboard

on the inboard side, shall be closed with a material that iscapable of withstanding a load of 100 pounds (45.4 KG.)applied horizontally over any area of one square foot (.09m(2)). The material shall have all openings small enough toreject passage of life lines and potential falling objectswhich may be hazardous to persons below.1910.66(f)(5)(i)(G)(5)Toeboards shall be capable of withstanding, without failure,a force of at least 50 pounds (222 n) applied in any downwardor horizontal direction at any point along the toeboard.1910.66(f)(5)(i)(G)(6)Toeboards shall be three and one-half inches (9 cm) minimumin length from their top edge to the level of the platformfloor.1910.66(f)(5)(i)(G)(7)Toeboards shall be securely fastened in place at theoutermost edge of the platform and have no more than one-halfinch (1.3 cm) clearance above the platform floor.1910.66(f)(5)(i)(G)(8)Toeboards shall be solid or with an opening not over one inch(2.5 cm) in the greatest dimension.1910.66(f)(5)(ii)Two and four-point suspended working platforms.1910.66(f)(5)(ii)(A)The working platform shall be not less than 24 inches (610mm) wide and shall be provided with a minimum of a 12 inch(305 mm) wide passage at or past any obstruction on theplatform...1910.66(f)(5)(ii)(B)

1910.66(f)(5)(ii)(B)The flooring shall be of a slip resistant type and shallcontain no opening that would allow the passage of lifelines, cables and other potential falling objects. If alarger opening is provided, it shall be protected by placinga material under the opening which shall prevent the passageof life lines, cables and potential falling objects.1910.66(f)(5)(ii)(C)The working platform shall be provided with a means ofsuspension that will restrict the platforms inboard tooutboard roll about its longitudinal axis to a maximum of 15degrees from a horizontal plane when moving the live loadfrom the inboard to the outboard side of the platform.1910.66(f)(5)(ii)(D)Any cable suspended from above the platform shall be providedwith a means for storage to prevent accumulation of the cableon the floor of the platform.

1910.66(f)(5)(ii)(E)All operating controls for the vertical travel of theplatform shall be of the continuous-pressure type, and shallbe located on the platform.1910.66(f)(5)(ii)(F)Each operating station of every working platform shall beprovided with a means ofinterrupting the power supply to allhoist motors to stop any further powered ascent or descent ofthe platform.1910.66(f)(5)(ii)(G)The maximum rated speed of the platform shall not exceed 50feet per minute (0.3 ms) with single speed hoists, nor 75feet per minute (0.4 ms) with multi-speed hoists.1910.66(f)(5)(ii)(H)Provisions shall be made for securing all tools, water tanks,and other accessories to prevent their movement oraccumulation on the floor of the platform.1910.66(f)(5)(ii)(I)Portable fire extinguishers conforming to the provisions of1910.155 and 1910.157 of this part shall be provided andsecurely attached on all working platforms.1910.66(f)(5)(ii)(J)Access to and egress from a working platform, except forthose that land directly on a safe surface, shall be providedby stairs, ladders, platforms and runways conforming to theprovisions of subpart D of this part. Access gates shall beself-closing and self-latching.1910.66(f)(5)(ii)(K)Means of access to or egress from a working platform which is48 inches (1.2 m) or more above a safe surface shall beprovided with a guardrail system or ladder handrails thatconform to the provisions of subpart D of this part.1910.66(f)(5)(ii)(L)The platform shall be provided with a secondary wire ropesuspension system if the platform contains overheadstructures which restrict the emergency egress of employees.A horizontal lifeline or a direct connection anchorage shallbe provided, as part of a fall arrest system which meets therequirements of appendix C, for each employee on such aplatform.1910.66(f)(5)(ii)(M)A vertical lifeline shall be provided as part of a fallarrest system which meets the requirements of appendix C, foreach employee on a working platform suspended by two or morewire ropes, if the failure of one wire rope or suspensionattachment will cause the platform to upset. If a secondarywire rope suspension is used, vertical lifelines are not

required for the fall arrest system, provided that eachemployee is attached to a horizontal lifeline anchored to theplatform.1910.66(f)(5)(ii)(N)An emergency electric operating device shall be provided onroof powered platforms near the hoisting machine for use inthe event of failure of the normal operating device locatedon the working platform. or failure of the cable connected tothe platform. The emergency electric operating device shallbe mounted in a secured compartment, and the compartmentshall be labeled with instructions for use. A means foropening the compartment shall be mounted in a break-glassreceptable located near the emergency electric operatingdevice or in an equivalent secure and accessible location.1910.66(f)(5)(iii)Single point suspended working platforms.1910.66(f)(5)(iii)(A)The requirements of paragraphs (f)(5)(ii)(A) through (K) ofthis section shall also apply to a single point workingplatform...1910.66(f)(5)(iii)(B)

1910.66(f)(5)(iii)(B)Each single point suspended working platform shall beprovided with a secondary wire rope suspension system, whichwill prevent the working platform from falling should therebe a failure of the primary means of support, or if theplatform contains overhead structures which restrict theegress of the employees. A horizontal life line or a directconnection anchorage shall be provided, as part of a fallarrest system which meets the requirements of appendix C, foreach employee on the platform.1910.66(f)(5)(iv)Ground-rigged working platforms.1910.66(f)(5)(iv)(A)Ground-rigged working platforms shall comply with all therequirements of paragraphs (f)(5)(ii) (A) through (M) of thissection.1910.66(f)(5)(iv)(B)After each day's use, the power supply within the buildingshall be disconnected from a ground-rigged working platform,and the platform shall be either disengaged from itssuspension points or secured and stored at grade.1910.66(f)(5)(v)Intermittently stabilized platforms.1910.66(f)(5)(v)(A)The platform shall comply with paragraphs (F)(5)(ii)(A)

through (M) of this section.1910.66(f)(5)(v)(B)Each stabilizer tie shall be equipped with a "quick connect -quick disconnect" device which cannot be accidentallydisengaged, for attachment to the building anchor, and shallbe resistant to adverse environmental conditions.1910.66(f)(5)(v)(C)The platform shall be provided with a stopping device thatwill interrupt the hoist power supply in the event theplatform contacts a stabilizer tie during its ascent.1910.66(f)(5)(v)(D)Building face rollers shall not be placed at the anchorsetting if exterior anchors are used on the building face.1910.66(f)(5)(v)(E)Stabilizer ties used on intermittently stabilized platformsshall allow for the specific attachment length needed toeffect the predetermined angulation of the suspended wirerope. The specific attachment length shall be maintained atall building anchor locations.1910.66(f)(5)(v)(F)The platform shall be in continuous contact with the face ofthe building during ascent and descent.1910.66(f)(5)(v)(G)The attachment and removal of stabilizer ties shall notrequire the horizontal movement of the platform.1910.66(f)(5)(v)(H)The platform-mounted equipment and its suspension wire ropesshall not be physically damaged by the loads from thestabilizer tie or its building anchor. The platform, platformmounted equipment and wire ropes shall be able to withstand aload that is at least twice the ultimate strength of thestabilizer tie.

Note: See Figure 11 in appendix B of this section for adescription of a typical intermittent stabilization system.1910.66(f)(5)(vi)Button-guide stabilized platforms.1910.66(f)(5)(vi)(A)The platform shall comply with paragraphs (f)(5)(ii)(A)through (M) of this section...1910.66(f)(5)(vi)(B)

1910.66(f)(5)(vi)(B)Each guide track on the platform shall engage a minimum oftwo guide buttons during any vertical travel of the platformfollowing the initial button engagement.1910.66(f)(5)(vi)(C)

Each guide track on a platform that is part of a roof riggedsystem shall be provided with a storage position on theplatform.1910.66(f)(5)(vi)(D)Each guide track on the platform shall be sufficientlymaneuverable by platform occupants to permit easy engagementof the guide buttons, and easy movement into and out of itsstorage position on the platform.1910.66(f)(5)(vi)(E)Two guide tracks shall be mounted on the platform and shallprovide continuous contact with the building face.1910.66(f)(5)(vi)(F)The load carrying components of the button guidestabilization system which transmit the load into theplatform shall be capable of supporting the weight of theplatform, or provision shall be made in the guide trackconnectors or platform attachments to prevent the weight ofthe platform from being transmitted to the platformattachments.

Note: See Figure III in appendix B of this section for adescription of a typical button guide stabilization system.1910.66(f)(6)Supported equipment.1910.66(f)(6)(i)Supported equipment shall maintain a vertical position inrespect to the face of the building by means other thanfriction.1910.66(f)(6)(ii)Cog wheels or equivalent means shall be incorporated toprovide climbing traction between the supported equipment andthe building guides. Additional guide wheels or shoes shallbe incorporated as may be necessary to ensure that the drivewheels are continuously held in positive engagement with thebuilding guides.1910.66(f)(6)(iii)Launch guide mullions indexed to the building guides andretained in alignment with the building guides shall be usedto align drive wheels entering the building guides.1910.66(f)(6)(iv)Manned platforms used on supported equipment shall complywith the requirements of paragraphs (f)(5)(ii)(A),(f)(5)(ii)(B), and (f)(5)(ii)(D) through (K) of this sectioncovering suspended equipment.1910.66(f)(7)Suspension wire ropes and rope connections.1910.66(f)(7)(i)

Each specific installation shall use suspension wire ropes orcombination cable and connections meeting the specificationrecommended by the manufacturer of the hoisting machine used.Connections shall be capable of developing at least 80percent of the rated breaking strength of the wire rope.1910.66(f)(7)(ii)Each suspension rope shall have a "Design Factor" of at least10. The "Design Factor" is the ratio of the rated strength ofthe suspension wire rope to the rated working load, and shallbe calculated using the following formula:

S(N)F = _____W

Where:F = Design factorS = Manufacturer's rated strength of one suspension ropeN = Number of suspension ropes under loadW = Rated working load on all ropes at any point of travel..1910.66(f)(7)(iii)

1910.66(f)(7)(iii)Suspension wire rope grade shall be at least improved plowsteel or equivalent.1910.66(f)(7)(iv)Suspension wire ropes shall be sized to conform with therequired design factor, but shall not be less than 5/16 inch(7.94 mm) in diameter.1910.66(f)(7)(v)No more than one reverse bend in six wire rope lays shall bepermitted.1910.66(f)(7)(vi)A corrosion-resistant tag shall be securely attached to oneof the wire rope fastenings when a suspension wire rope is tobe used at a specific location and will remain in thatlocation. This tag shall bear the following wire rope data:1910.66(f)(7)(vi)(A)The diameter (inches and/or mm);1910.66(f)(7)(vi)(B)Construction classification;1910.66(f)(7)(vi)(C)Whether non-preformed or preformed;1910.66(f)(7)(vi)(D)The grade of material;1910.66(f)(7)(vi)(E)The manufacturer's rated strength;1910.66(f)(7)(vi)(F)

The manufacturer's name;1910.66(f)(7)(vi)(G)The month and year the ropes were installed; and1910.66(f)(7)(vi)(H)The name of the person or company which installed the ropes.1910.66(f)(7)(vii)A new tag shall be installed at each rope renewal.1910.66(f)(7)(viii)The original tag shall be stamped with the date of theresocketing, or the original tag shall be retained and asupplemental tag shall be provided when ropes are resocketed.The supplemental tag shall show the date of resocketing andthe name of the person or company that resocketed the rope.1910.66(f)(7)(ix)Winding drum type hoists shall contain at least three wrapsof the suspension wire rope on the drum when the suspendedunit has reached the lowest possible point of its verticaltravel.1910.66(f)(7)(x)Traction drum and sheave type hoists shall be provided with awire rope of sufficient length to reach the lowest possiblepoint of vertical travel of the suspended unit, and anadditional length of the wire rope of at least four feet (1.2m).1910.66(f)(7)(xi)The lengthening or repairing of suspension wire ropes isprohibited...1910.66(f)(7)(xii)

1910.66(f)(7)(xii)Babbitted fastenings for suspension wire rope are prohibited.1910.66(f)(8)Control circuits, power circuits and their components.1910.66(f)(8)(i)Electrical wiring and equipment shall comply with subpart Sof this part, except as otherwise required by this section.1910.66(f)(8)(ii)Electrical runway conductor systems shall be of a typedesigned for use in exterior locations, and shall be locatedso that they do not come into contact with accumulated snowor water.1910.66(f)(8)(iii)Cables shall be protected against damage resulting from over-tensioning or from other causes.1910.66(f)(8)(iv)Devices shall be included in the control system for theequipment which will provide protection against electrical

overloads, three phase reversal and phase failure. Thecontrol system shall have a separate method, independent ofthe direction control circuit, for breaking the power circuitin case of an emergency or malfunction.1910.66(f)(8)(v)Suspended or supported equipment shall have a control systemwhich will require the operator of the equipment to followpredetermined procedures.1910.66(f)(8)(vi)The following requirements shall apply to electricalprotection devices:1910.66(f)(8)(vi)(A)On installations where the carriage does not have a stabilityfactor of at least four against overturning, electricalcontact(s) shall be provided and so connected that theoperating devices for the suspended or supported equipmentshall be operative only when the carriage is located andmechanically retained at an established operating point.1910.66(f)(8)(vi)(B)Overload protection shall be provided in the hoisting orsuspension system to protect against the equipment operatingin the "up" direction with a load in excess of 125 percent ofthe rated load of the platform; and1910.66(f)(8)(vi)(C)An automatic detector shall be provided for each suspensionpoint that will interrupt power to all hoisting motors fortravel in the "down" direction, and apply the primary brakesif any suspension wire rope becomes slack. A continuous-pressure rigging-bypass switch designed for use duringrigging is permitted. This switch shall only be used duringrigging.1910.66(f)(8)(vii)Upper and lower directional switches designed to prevent thetravel of suspended units beyond safe upward and downwardlevels shall be provided.1910.66(f)(8)(viii)Emergency stop switches shall be provided on remotecontrolled, roof-powered manned platforms adjacent to eachcontrol station on the platform.1910.66(f)(8)(ix)Cables which are in constant tension shall have overloaddevices which will prevent the tension in the cable frominterfering with the load limiting device required inparagraph (f)(8)(vi)(B) of this section, or with the platformroll limiting device required in paragraph (f)(5)(ii)(C) ofthis section. The setting of these devices shall becoordinated with other overload settings at the time of

design of the system, and shall be clearly indicated on ornear the device. The device shall interrupt the equipmenttravel in the "down" direction.1910.66(g)Inspection and tests --1910.66(g)(1)Installations and alterations. All completed buildingmaintenance equipment installations shall be inspected andtested in the field before being placed in initial service todetermine that all parts of the installation conform toapplicable requirements of this standard, and that all safetyand operating equipment is functioning as required. A similarinspection and test shall be made following any majoralteration to an existing installation. No hoist in aninstallation shall be subjected to a load in excess of 125percent of its rated load.1910.66(g)(2)Periodic inspections and tests.1910.66(g)(2)(i)Related building supporting structures shall undergo periodicinspection by a competent person at intervals not exceeding12 months.1910.66(g)(2)(ii)All parts of the equipment including control systems shall beinspected, and, where necessary, tested by a competent personat intervals specified by the manufacturer/supplier, but notto exceed 12 months, to determine that they are in safeoperating condition. Parts subject to wear, such as wireropes, bearings, gears, and governors shall be inspectedand/or tested to determine that they have not worn to such anextent as to affect the safe operation of the installation...1910.66(g)(2)(iii)

1910.66(g)(2)(iii)The building owner shall keep a certification record of eachinspection and test required under paragraphs (g)(2)(i) and(ii) of this section. The certification record shall includethe date of the inspection, the signature of the person whoperformed the inspection, and the number, or otheridentifier, of the building support structure and equipmentwhich was inspected. This certification record shall be keptreadily available for review by the Assistant Secretary ofLabor or the Assistant Secretary's representative and by theemployer.1910.66(g)(2)(iv)Working platforms and their components shall be inspected bythe employer for visible defects before every use and after

each occurrence which could affect the platform's structuralintegrity.1910.66(g)(3)Maintenance inspections and tests.1910.66(g)(3)(i)A maintenance inspection and, where necessary, a test shallbe made of each platform installation every 30 days, or wherethe work cycle is less than 30 days such inspection and/ortest shall be made prior to each work cycle. This inspectionand test shall follow procedures recommended by themanufacturer, and shall be made by a competent person.1910.66(g)(3)(ii)The building owner shall keep a certification record of eachinspection and test performed under paragraph (g)(3)(i) ofthis section. The certification record shall include the dateof the inspection and test, the signature of the person whoperformed the inspection and/or test, and an identifier forthe platform installation which was inspected. Thecertification record shall be kept readily available forreview by the Assistant Secretary of Labor or the AssistantSecretary's representative and by the employer.1910.66(g)(4)Special inspection of governors and secondary brakes.1910.66(g)(4)(i)Governors and secondary brakes shall be inspected and testedat intervals specified by the manufacturer/supplier but notto exceed every 12 months.1910.66(g)(4)(ii)The results of the inspection and test shall confirm that theinitiating device for the secondary braking system operatesat the proper overspeed.1910.66(g)(4)(iii)The results of the inspection and test shall confirm that thesecondary brake is functioning properly.1910.66(g)(4)(iv)If any hoisting machine or initiating device for thesecondary brake system is removed from the equipment fortesting, all reinstalled and directly related componentsshall be reinspected prior to returning the equipmentinstallation to service.1910.66(g)(4)(v)Inspection of governors and secondary brakes shall beperformed by a competent person.1910.66(g)(4)(vi)The secondary brake governor and actuation device shall betested before each day's use. Where testing is not feasible,a visual inspection of the brake shall be made instead to

ensure that it is free to operate.1910.66(g)(5)Suspension wire rope maintenance, inspection and replacement.1910.66(g)(5)(i)Suspension wire rope shall be maintained and used inaccordance with procedures recommended by the wire ropemanufacturer.1910.66(g)(5)(ii)Suspension wire rope shall be inspected by a competent personfor visible defects and gross damage to the rope before everyuse and after each occurrence which might affect the wirerope's integrity.1910.66(g)(5)(iii)A thorough inspection of suspension wire ropes in serviceshall be made once a month. Suspension wire ropes that havebeen inactive for 30 days or longer shall have a thoroughinspection before they are placed into service. Thesethorough inspections of suspension wire ropes shall beperformed by a competent person.1910.66(g)(5)(iv)The need for replacement of a suspension wire rope shall bedetermined by inspection and shall be based on the conditionof the wire rope. Any of the following conditions orcombination of conditions will be cause for removal of thewire rope:1910.66(g)(5)(iv)(A)Broken wires exceeding three wires in one strand or six wiresin one rope lay;1910.66(g)(5)(iv)(B)Distortion of rope structure such as would result fromcrushing or kinking;1910.66(g)(5)(iv)(C)Evidence of heat damage;..1910.66(g)(5)(iv)(D)

1910.66(g)(5)(iv)(D)Evidence of rope deterioration from corrosion;1910.66(g)(5)(iv)(E)A broken wire within 18 inches (460.8 mm) of the endattachments;1910.66(g)(5)(iv)(F)Noticeable rusting and pitting;1910.66(g)(5)(iv)(G)Evidence of core failure (a lengthening of rope lay,protrusion of the rope core and a reduction in rope diametersuggests core failure); or1910.66(g)(5)(iv)(H)

More than one valley break (broken wire).1910.66(g)(5)(iv)(I)Outer wire wear exceeds one-third of the original outer wirediameter.1910.66(g)(5)(iv)(J)Any other condition which the competent person determines hassignificantly affected the integrity of the rope.1910.66(g)(5)(v)The building owner shall keep a certification record of eachmonthly inspection of a suspension wire rope as required inparagraph (g)(5)(iii) of this section. The record shallinclude the date of the inspection, the signature of theperson who performed the inspection, and a number, or otheridentifier, of the wire rope which was inspected. This recordof inspection shall be made available for review by theAssistant Secretary of Labor or the Assistant Secretary'srepresentative and by the employer.1910.66(g)(6)Hoist inspection. Before lowering personnel below the topelevation of the building, the hoist shall be tested each dayin the lifting direction with the intended load to makecertain it has sufficient capacity to raise the personnelback to the boarding level.1910.66(h)Maintenance --1910.66(h)(1)General maintenance. All parts of the equipment affectingsafe operation shall be maintained in proper working order sothat they may perform the functions for which they wereintended. The equipment shall be taken out of service when itis not in proper working order.1910.66(h)(2)Cleaning.1910.66(h)(2)(i)Control or power contactors and relays shall be kept clean.1910.66(h)(2)(ii)All other parts shall be kept clean if their properfunctioning would be affected by the presence of dirt orother contaminants.1910.66(h)(3)Periodic resocketing of wire rope fastenings.1910.66(h)(3)(i)Hoisting ropes utilizing poured socket fastenings shall beresocketed at the non-drum ends at intervals not exceeding 24months. In resocketing the ropes, a sufficient length shallbe cut from the end of the rope to remove damaged or fatiguedportions.

1910.66(h)(3)(ii)Resocketed ropes shall conform to the requirements ofparagraph (f)(7) of this section.1910.66(h)(3)(iii)Limit switches affected by the resocketed ropes shall bereset, if necessary.1910.66(h)(4)Periodic reshackling of suspension wire ropes. The hoistingropes shall be reshackled at the nondrum ends at intervalsnot exceeding 24 months. When reshackling the ropes, asufficient length shall be cut from the end of the rope toremove damaged or fatigued portions.1910.66(h)(5)Roof systems. Roof track systems, tie-downs, or similarequipment shall be maintained in proper working order so thatthey perform the function for which they were intended.1910.66(h)(6)Building face guiding members. T-rails, indented mullions, orequivalent guides located in the face of a building shall bemaintained in proper working order so that they perform thefunctions for which they were intended. Brackets for cablestabilizers shall similarly be maintained in proper workingorder...1910.66(h)(7)

1910.66(h)(7)Inoperative safety devices. No person shall render a requiredsafety device or electrical protective device inoperative,except as necessary for tests, inspections, and maintenance.Immediately upon completion of such tests, inspections andmaintenance, the device shall be restored to its normaloperating condition.1910.66(i)Operations --1910.66(i)(1)Training.1910.66(i)(1)(i)Working platforms shall be operated only by persons who areproficient in the operation, safe use and inspection of theparticular working platform to be operated.1910.66(i)(1)(ii)All employees who operate working platforms shall be trainedin the following:1910.66(i)(1)(ii)(A)Recognition of, and preventive measures for, the safetyhazards associated with their individual work tasks.1910.66(i)(1)(ii)(B)

General recognition and prevention of safety hazardsassociated with the use of working platforms, including theprovisions in the section relating to the particular workingplatform to be operated.1910.66(i)(1)(ii)(C)Emergency action plan procedures required in paragraph (e)(9)of this section.1910.66(i)(1)(ii)(D)Work procedures required in paragraph (i)(1)(iv) of thissection.1910.66(i)(1)(ii)(E)Personal fall arrest system inspection, care, use and systemperformance.1910.66(i)(1)(iii)Training of employees in the operation and inspection ofworking platforms shall be done by a competent person.1910.66(i)(1)(iv)Written work procedures for the operation, safe use andinspection of working platforms shall be provided foremployee training. Pictorial methods of instruction, may beused, in lieu of written work procedures, if employeecommunication is improved using this method. The operatingmanuals supplied by manufacturers for platform systemcomponents can serve as the basis for these procedures.1910.66(i)(1)(v)The employer shall certify that employees have been trainedin operating and inspecting a working platform by preparing acertification record which includes the identity of theperson trained, the signature of the employer or the personwho conducted the training and the date that training wascompleted. The certification record shall be prepared at thecompletion of the training required in paragraph (i)(1)(ii)of this section, and shall be maintained in a file for theduration of the employee's employment. The certificationrecord shall be kept readily available for review by theAssistant Secretary of Labor or the Assistant Secretary'srepresentative.1910.66(i)(2)Use.1910.66(i)(2)(i)Working platforms shall not be loaded in excess of the ratedload, as stated on the platform load rating plate...1910.66(i)(2)(ii)

1910.66(i)(2)(ii)Employees shall be prohibited from working on snow, ice, orother slippery material covering platforms, except for the

removal of such materials.1910.66(i)(2)(iii)Adequate precautions shall be taken to protect the platform,wire ropes and life lines from damage due to acids or othercorrosive substances, in accordance with the recommendationsof the corrosive substance producer, supplier, platformmanufacturer or other equivalent information sources.Platform members which have been exposed to acids or othercorrosive substances shall be washed down with a neutralizingsolution, at a frequency recommended by the corrosivesubstance producer or supplier.1910.66(i)(2)(iv)Platform members, wire ropes and life lines shall beprotected when using a heat producing process. Wire ropes andlife lines which have been contacted by the heat producingprocess shall be considered to be permanently damaged andshall not be used.1910.66(i)(2)(v)The platform shall not be operated in winds in excess of 25miles per hour (40.2 km/hr) except to move it from anoperating to a storage position. Wind speed shall bedetermined based on the best available information, whichincludes on-site anemometer readings and local weatherforecasts which predict wind velocities for the area.1910.66(i)(2)(vi)On exterior installations, an anemometer shall be mounted onthe platform to provide information of on-site windvelocities prior to and during the use of the platform. Theanemometer may be a portable (hand held) unit which istemporarily mounted during platform use.1910.66(i)(2)(vii)Tools, materials and debris not related to the work inprogress shall not be allowed to accumulate on platforms.Stabilizer ties shall be located so as to allow unencumberedpassage along the full length of the platform and shall be ofsuch length so as not to become entangled in rollers, hoistsor other machinery.1910.66(j)Personal fall protection. Employees on working platformsshall be protected by a personal fall arrest system meetingthe requirements of appendix C, Section I, of this standard,and as otherwise provided by this standard.

[61 FR 5507, Feb. 13, 1996; 61 FR 9227, March 7, 1996]