Errotxapeako jaiak 2013

72
1 Estamos en fiestas de la Rotxapea. Y tanto el barrio como sus fiestas tienen una larga historia. Como rotxapeano quiero compartir con vosotras y vosotros algunos recuerdos que me vienen a la memoria de este barrio tan especial y de sus fiestas. Y digo que es un barrio especial porque con sus peculiaridades es más un “pueblo-ciu- dad” que barrio. Y es que dentro de ese conjunto tenemos diferentes barrios o sub- barrios, que han tenido vida propia, tam- bién en lo que respecta a las fiestas. Primero, el núcleo central, formado por la zona de las escuelas, Cuatrovientos, la iglesia y parte de Marcelo Celayeta. Al otro lado de Cuatrovientos, el barrio de la Esta- ción o de la Humedad, con la avenida de San Jorge, que en tiempos de la República era avenida de Largo caballero, que cruza el barrio hasta el puente de Miluze. En fies- tas, durante algunos años, se celebraba el baile en días alternos en la plaza de la Esta- ción y en la plaza del Salvador. Si seguimos hacia las murallas tenemos la Rotxapea Vieja, de la que forman parte Joaquín Beunza, Corralillos, Errotazar o la plaza del Arriasko, donde antiguamente se tocaba la música en fiestas. Y hacia el final de Errotazar nos encontramos con la zona de San Pedro y Capuchinos, que en el día de San Pedro, en tiempos, también hacían música en las casas rojas. Y por último, nos queda el otro lado de las vías, con la avenida de Guipúzcoa y el ferrocarril, actualmente Buztintxuri y Santa Engracia, que hoy en día celebran sus pro- pias fiestas. La Rotxapea ha sido y es, pues, un ba- rrio especial, amplio, plural, con vida, y que siempre ha tenido unas fiestas también especiales, que se han celebrado en todos sus rincones. Y en este año 2013, os deseo a todos y todas que las disfrutéis, que las viváis, con un especial recuerdo a la juventud del ba- rrio, en cuyas manos está que el barrio siga estando vivo, y a los que nos faltan del ba- rrio y no pueden disfrutarlas. BIBA ZUEK! GORA ARROTXAPEAKO JAIAK! Fausto Ruiz JAIETAKO pregoia Pregón de FIESTAS Zorionak, auzokideok!

description

Errotxapeako jaiak 2013

Transcript of Errotxapeako jaiak 2013

Page 1: Errotxapeako jaiak  2013

1

Estamos en fiestas de la Rotxapea. Ytanto el barrio como sus fiestas tienen unalarga historia. Como rotxapeano quierocompartir con vosotras y vosotros algunosrecuerdos que me vienen a la memoria deeste barrio tan especial y de sus fiestas. Ydigo que es un barrio especial porque consus peculiaridades es más un “pueblo-ciu-dad” que barrio. Y es que dentro de eseconjunto tenemos diferentes barrios o sub-barrios, que han tenido vida propia, tam-bién en lo que respecta a las fiestas.

Primero, el núcleo central, formado porla zona de las escuelas, Cuatrovientos, laiglesia y parte de Marcelo Celayeta. Al otrolado de Cuatrovientos, el barrio de la Esta-ción o de la Humedad, con la avenida deSan Jorge, que en tiempos de la Repúblicaera avenida de Largo caballero, que cruzael barrio hasta el puente de Miluze. En fies-tas, durante algunos años, se celebraba elbaile en días alternos en la plaza de la Esta-ción y en la plaza del Salvador.

Si seguimos hacia las murallas tenemosla Rotxapea Vieja, de la que forman parteJoaquín Beunza, Corralillos, Errotazar o la

plaza del Arriasko, donde antiguamente setocaba la música en fiestas. Y hacia el finalde Errotazar nos encontramos con la zonade San Pedro y Capuchinos, que en el díade San Pedro, en tiempos, también hacíanmúsica en las casas rojas.

Y por último, nos queda el otro lado delas vías, con la avenida de Guipúzcoa y elferrocarril, actualmente Buztintxuri y SantaEngracia, que hoy en día celebran sus pro-pias fiestas.

La Rotxapea ha sido y es, pues, un ba-rrio especial, amplio, plural, con vida, yque siempre ha tenido unas fiestas tambiénespeciales, que se han celebrado en todossus rincones.

Y en este año 2013, os deseo a todos ytodas que las disfrutéis, que las viváis, conun especial recuerdo a la juventud del ba-rrio, en cuyas manos está que el barrio sigaestando vivo, y a los que nos faltan del ba-rrio y no pueden disfrutarlas. BIBA ZUEK!GORA ARROTXAPEAKO JAIAK!

Fausto Ruiz

JAIETAKO pregoia Pregón de FIESTAS

Zorionak, auzokideok!

Page 2: Errotxapeako jaiak  2013

2

Page 3: Errotxapeako jaiak  2013

3

HITZ ERDIKA ARITU GABEAfera leuntzeko joera dugu batzue-

tan, gure jendea ez kezkarazteko zenbaitgertaerari garrantzia kentzeko. Hau ezda horrelakoa izanen. Esku artean ditu-zun lerro hauek hitz erdika aritu gabe,zintzo eta zuzenean idatzita daude.

Gure auzo maitatuko jaiak desagert-zeko arriskuan daude. Benetako arris-kua. Egoera orokorra larritzen den neu-rrian diru sarrerak txikitzen dira eta aldiberean isunak eta udal tasak handitu.Gero eta zailagoa da kontuak egokitzea.Gero eta zailagoa da laguntzeko prestdauden pertsonak aurkitzea. Altruismo-rako garai onak ez dira.

Jaietako ekitaldietan parte hartzekoeskatzen genizuen lehen. Orain, hori as-ki ez ote den beldur gara. Jaien antola-ketarako beharrei aurre egin behar zaieeta auzoak bere osotasunean bere gainhartu beharko lituzke.

Auzoko sendi askok pairatzen duenegoera ekonomiko etsigarriaz jakitungara. Ez gara hori alboratzeko bezain er-gel. Lehentasunak jarri behar direla ba-dakigu eta nabarmena da premia-pre-miako beste gastuen aurretik inork ezdituela bere zerrendan jaiak jarriko. Ha-la ere, auzoko beste gehiengoak honenharian zerbait ematerik badu seguru as-ko. Pertsona hauei zuzenduta dago la-guntza dei hau. Atea jotzera hurbiltzenden batzordearen itsulapikoa ikusten du-zuenean, material mahaiaren ondoanzaudetenean edo laguntzeko aukera du-zuenean (asko dira eta), une batez pent-satu.

Agerikoa denez, beharra ez da soilikekonomikoa. Urte osoko (ez soilik ekai-nekoa) jai izaerako programazioa aurre-ra ateratzeko eskuak eta buru pentsala-riak ere falta dira. Horretaz Arrotxapean

beti izan dugu soberan eta orain esku etaburu horietako batzuk faltan sumatzenditugu.

Eta arazo ekonomikoak edo Batzor-dean lan egiteko lagun falta gorabehera,2013ko jaietako egitaraua aurkezten he-men gaude urte bat gehiago. Mota asko-tariko ekitaldiez beteriko egitaraua, po-pulazio osoari zuzenduta; auzokoari etahurbildu nahi dutenei. Baina, batez ere,ilusioz betetako programa. Pertsona as-ko horren zain dagoela jakiteagatik ilu-sioa; merezi izan gabe gobernatzen gai-tuzten pertsona batzuen oztopo etanahien aurretik inprimatzea lortu delajakiteagatik ilusioa; jende askoren bal-dintzarik gabeko sostenguari esker etaegoera larriagoa zenean aire freskoarenufada izan zen Patxi Abasoloren liburuabezalako ekimen konkretuei esker ho-naino iritsi garelako ilusioa; gozatukodituzuela dakigulako ilusioa; gizartea-rentzat eta, jakina, Arrotxa eta berejaientzat garaia hobeak eta errazagoaketorriko direla ziur gaudelako ilusioa.Baina garaiak alda daitezen ez dagoerrezeta magikorik, ahalegina, lana,amorrua, tema, antolaketa besterik ez...Ez digute egina emanen. Errezeta horiorain dela mende batzuk ikasi zen kalehauetan.

Horrela, ba, beste behin, kalera atera,ZURE jaiez gozatu, baina ekitaldi ba-koitzaren atzean zer dagoen ahaztu ga-be. Egitarau ona irudituko ahal zaizu!Gu beraz harro gaude, auzo honetazgauden bezalaxe eta auzoa osatzen du-ten pertsona eta kolektibo bakoitzaz.

Gora auzoko jaiak!Gora Arrotxapea!

Page 4: Errotxapeako jaiak  2013

4

Page 5: Errotxapeako jaiak  2013

5

SIN MEDIAS TINTAS

A veces tendemos a quitarle hierro alasunto, a restar importancia a algún hechopor no preocupar a nuestra gente. Este no vaa ser el caso. Estas líneas que tienes entremanos están escritas sin medias tintas, sin-cera y directamente.

Las fiestas de nuestro querido barrio es-tán en peligro de desaparición. Peligro real:Las entradas de dinero disminuyen cuantomás se agrava la situación general al tiem-po que las multas y tasas municipales au-mentan. Cada vez es más complicado cua-drar las cuentas. Cada vez es máscomplicado encontrar personas dispuestas acolaborar. No son buenos tiempos para elaltruismo.

Antes os pedíamos que participarais enlos actos de fiestas. Ahora, nos tememos,esto no es suficiente. Hay que hacer frentea las necesidades de la organización de lasfiestas, y es el barrio en su conjunto quiendebiera de asumirlo.

Somos conscientes de la desesperada si-tuación económica que padecen muchas fa-milias del barrio, no vamos a ser tan necioscomo para obviarlo. Sabemos que hay quepriorizar, y evidentemente nadie va a colo-car en su lista a las fiestas antes que otrosgastos de primera necesidad. Sin embargo,otra mayoría de la vecindad, probablemen-te sí pueda aportar algo en este sentido. Aesas personas va dirigida esta llamada desocorro. Cuando veáis una hucha de la co-misión que se acerca a tocar la puerta, cuan-do estéis junto a la mesa de material o cuan-do tengáis la posibilidad de colaborar, quehay muchas, pensadlo un momento.

Evidentemente, la necesidad no es sola-mente económica, también hacen falta ma-nos y cabezas pensantes para sacar adelan-te la programación festiva de todo el año(no sólo la de Junio). De eso siempre ha ha-

bido de sobra en la rotxa, y ahora echamosde menos algunas de esas manos y cabe-zas…

Y, a pesar de esos problemas económi-cos o de esa falta de personal para trabajaren la comisión, aquí estamos un año más,presentándote la programación de las fies-tas de 2013. Un programa cargado de actosde los mas diversos tipos, dirigidos a toda lapoblación, la del barrio y la que se quieraacercar. Pero, sobre todo, un programa car-gado de ilusión, de ilusión por saber quemuchas personas lo están esperando; de ilu-sión por saber que se ha conseguido impri-mir por encima de las trabas y de los deseosde algunas personas que nos gobiernan sinmerecerlo; de ilusión porque hemos llegadohasta aquí gracias al apoyo incondicional demucha gente, y de iniciativas concretas co-mo el libro de Patxi Abasolo, que supuso unsoplo de aire fresco cuando la situación eramás grave; de ilusión porque sabemos quevais a disfrutarlo; de ilusión porque estamosseguras de que vendrán tiempos mejores ymás fáciles, para la sociedad y, por supues-to, para la Rotxa y sus fiestas. Pero para quelos tiempos cambien no hay receta mágica,sólo el empeño, el trabajo, la rabia, la cons-tancia, la organización…. No nos lo van adar hecho, esa receta hace siglos que seaprendió en estas calles.

Así pues, una vez más, sal a la calle,disfruta de TUS fiestas pero sin olvidar loque hay detrás de cada una de las activida-des. Ojala que te parezca un buen progra-ma, nosotras estamos orgullosas de él, co-mo estamos orgullosos de este barrio y decada una de las personas y colectivos quelo integran.

Gora auzoko jaiakGora Arrotxapea

Page 6: Errotxapeako jaiak  2013

6

Page 7: Errotxapeako jaiak  2013

7

Kaldereteak / Calderetes

Debido al auge que están cogiendo estos últimos años los calderetes, desde la Co-misión de Fiestas queremos hacer algunas recomendaciones:

- No dejar los coches abajo donde se realizan los calderetes porque impiden el pa-so de la gente y es un verdadero agobio. Recordar también que en años anteriores al-gunos vehículos recibieron multas por estacionar en el lugar de los calderetes.

- No hacer los calderetes debajo del puente, pues hay mucha aglomeración y es po-sible que algún día se caiga un calderete mientras se está haciendo y tengamos un dis-gusto.

- Dejar el lugar como lo habíamos encontrado es cosa de tod@s, así que al finali-zar los calderetes dejaremos todo limpio.

Queremos recordar que la Comisión de Fiestas facilitará bolsas de plástico para larecogida de basura.

Urtetik urtera kaldereteak gero eta indar handiagoa hartuz doaz eta Jai Batzordetikhainbat gomendio luzatu nahi ditugu:-Ibilgailurik ez utzi kaldereteak egiten diren toki inguruan; oinezkoen joan-etorria

oztopatzen dutelako eta aurreko urteetan ibilgailuren bati isuna jarri diotelako.-Zubiaren beheko aldean kaldereterik ez prestatu, jende mordoa ibiltzen da eta ger-

ta daiteke kaldereteren bat norbaiten gainean erortzea.-Lekua zegoen bezala uztea guztion lana da. Horregatik bukatutakoan guztia garbi

garbi utziko dugu.Jai Batzordeak garbitzeko poltsak banatuko ditu.

Anima zaitez eta parte hartu !!!

Page 8: Errotxapeako jaiak  2013

8

Page 9: Errotxapeako jaiak  2013

9

Asociación de jubilados EL SALVADORBeste urte batez auzoko Jai Batzordeak

El Salvadorreko Jubilatu Elkarteari jaienegitarauaren eta jaien antolaketa lanetanparte hartzeko deia egin digu.

Gure aldetik gonbideapen hau jasotzeabenetan pozgarria zaigula adierazi nahi du-gu eta benetan eskertu nahi dizuegu berau.

Auzoko jaiak "parranda egun batzuk"baino gehiago izan behar dute, ongi dagohori ere izatea, baina garrantzitsuena gurejendearen arteko harremanak mantentzeaeta auzo parte hartze osoa erdiestea da.

Auzoaren izaera mantentzen kobentzi-menduz diharduen gaztedi loratu batekosatutako Jai Batzorde honek gure errespe-tu osoa merezi du eta beti egonen gara be-re deiaren zain behar denean parte hartze-ko gertu.

JAI ZORIONTSUAK!

Aupa gazte! Aupa auzoki-de! Ernai gara. Orain dela hila-bete batzuk Euskal Herri mai-lan “Zukgua” deituriko gazteprozesu eratzailea martxan jarrigenuen; gazte problematikarierantzunak bilatzeko eta gaztemugimendua sortzeko helbu-ruarekin, ezker abertzaleko proiektuarenparte garen gazte antolakunde berria gara.

Behin prozesu eratzailea bukatutzatemanda, Lizarran martxoaren 2an izanda-ko kongresuan aurkeztu genion geure bu-rua jendea eta kaleari. Dagoeneko ERNAIsortu zen.

Aste santuan zehar, lehendabizikoekimen nazionala burutu genuen: GazteDanbada. Honen bitartez, antolakunde be-rriaren sorrera ospatzeko aukera izan ge-

nuen. Era honetan lau egune-tan zehar, Urduñan, jai giroaeta borroka uztartzea posibleazela erakutsi genuen.

Orain, auzo eta herri ez-berdinetan lanean gaude, EuskaHerri aske baten alde, gureproiektu politikoa independent-

zia, sozialismoa eta feminismoa izanik.Gurekin parte hartzera animatzen zaitugu!

Besterik gabe, besarkadarik beroenaopa diegu estatu español eta frantsesekokartzeletan dauden euskaldun gazte guz-tiei eta haien senidei! Ez dugu etsikohaiek kalean izan arte.

Gora Errotxapeako Euskal Gazteria!Gora errotxapeako jaiak!

Jai zoriontsuak pasa!

"Un año mas, la Comisión de fiestas delbarrio, invita a nuestra Asociación de jubi-lados El Salvador, para colaborar en el pro-grama y organización de Fiestas.

Queremos decir, que para nosotros,esuna enorme satisfacción recibir tal invita-ción, que agradecemos sinceramente.

Las fiestas del barrio, han de ser algomas que unos días "de juerga", que está bienque lo sean, pero lo importante, es la plenaparticipación vecinal y el mantenimiento delas relaciones de nuestras gentes.

Esta Comisión de Fiestas, formada poruna granada juventud, empeñada en mante-ner las señas de identidad del barrio, mere-ce todo nuestro respeto, siempre estaremosesperando su llamada, para participar don-de se nos requiera.

!BUENAS FIESTAS¡

Page 10: Errotxapeako jaiak  2013

10

Page 11: Errotxapeako jaiak  2013

KAIXO GAZTE!!! Berriz jaiak iritsi dira!! Guz-

tiok espero ditugun jaiak eta GazteAsanbladatik idazki honen bitartezdeialdi berezi eta garrantsitsua lu-zatu nahi diogu auzoko gazteriari.Gaur egungo egoeraren aurrean al-ternatibak sortzeko antolatu beharrean gaude,inork ez du guregatik egingo!! Beraz animazaitez ostiralero, Karbonillan, 18:30etan bu-rutzen diren asanbladetan partehartzera!!Guztion artean lortuko dugu!!

Bestetik, ostiralean burutuko den GAZTEAFARIAN eta larunbatean kaldereteen ondo-ren Runa-tik aterako den KALEJIRAN, elek-tROTXArraskaz alaituta, parte hartzera gon-bitea luzatzen dizuegu.

Besarkada bat gurekin jaietan ez daudenhoriei ! Aupa zuek!!

Un año más han llegado las esperadasfiestas de Errotxapea, y desde la gazte asan-blada queremos aprovechar el pregón parahacer un llamamiento de urgencia a la juven-tud del barrio, debemos organizarnos paracrear alternativas a la realidad a la que nos

enfrentamos, nadie lo va a hacerpor nosotr@s. Animaos a parti-cipar a en las asambleas que serealizan los viernes a las 18:30 enKarbonilla, entre todos podemosdarle la vuelta!!!.

Cambiando de tercio, os invi-tamos a participar en la GAZTEAFARI queun año más tendrá lugar el viernes en Karbo-nilla y a la KALEJIRA amenizada por laELEKTROTXARRASKA que por segundoaño consecutivo saldra del parque de la Runael sábado tras finalizar los calderetes.

¡Un fuerte abrazo para los que no podrándisfrutar las fiestas junto con [email protected]!!

Jai zoriontsuak guztioi ta ekin lanari!!!

11

Igandeetako arropa atera eta dotore jantzi!Berreskura dezagun gure

kultura! Igandean, BASERRITAR jantzia ezahaztu!!

¡Saca la ropa de los domingos!¡El domingo de jaias no olvides tu traje de

kaxera! ¡Recuperemos nuestra cultura!

ERROTXAPEAKO GAZTE ASANBLADA

Page 12: Errotxapeako jaiak  2013

12

Page 13: Errotxapeako jaiak  2013

13

Kaixo lagunakUrte honetan ere, errotxapeakook au-

zoko festak gozatuko ditugu, festetakobatzordeko jendearen esfortzuari eta trabaasko gaindituz urte osoan zehar egiten du-ten lan goresgarriari esker. Mendialdea el-kartean badakigu ongi zenbat esfortzu su-posatzen duen proiektuak aurreraeramatea, beste erakunde batzuk (udalet-xea) auzoaren beharretaz ahazten direne-an. Hala ere, guk ez diogu lan egiteari ut-zi ezta auzoaren dinamizazioa gelditu.Ilusio askorekin pasaden apirilak 13 SantaEngraziako eguna ospatu genuen hangoauzotarren gozamenerako (egun bikaina).Elkarteak eskerrak ematen diegu eskuza-balki parte hartzen duten talde guztiei:Rotxatxaranga, auzoko erraldoien Kon-partsa eta konpartsa txiki, Eureka anima-zio taldea, Manu magoa eta Dantzari txi-kiak.

Mila esker.

Un año mas, los y las rotxapeanos disfruta-remos de las fiestas, gracia al esfuerzo desinte-resado de las personas que componen la Comi-sión de Fiestas, con una gran dedicación y nopocas trabas, llevan a cabo durante todo el añouna labor encomiable.

Desde la Asociación Vecinal Mendialdeasabemos bien lo que supone sacar adelanteproyectos cuando las instituciones (Ayunta-miento) se olvida de las necesidades del barrio.

No por eso dejamos de trabajar y dinami-zar el barrio con mucha ilusión. El pasado 13de abril celebramos el día de Santa Engraciapara disfrute de los vecinos (un día estupendo)desde la Asociación damos las gracias a todoslos grupos que participaron altruistamente enlos diferentes actos organizados: Rotxaranga,Comparsa y Comparsa txiki de gigantes del ba-rrio, Grupo de animación Eureka, Mago Manu,y Dantzaris txikis.

Eskerrik Asko.Gora Errotxapeako Jaiak!

MENDIALDEA AUZO ELKARTEA

Peña RotxapeaAuzoko jaiak badatoz! Errotxapeako pe-

ñatik astean zehar egingo diren ekintza guz-tietara gonbidatzen zaituztegu, gure lokalakauzoari irekiz. Egitarau anitza, giro bikainaeta salneurri herrikoiak.

La peña Rotxapea, con motivo de lasfiestas de nuestro barrio, quiere animaros adisfrutar y participar de todos los actos orga-nizados durante la semana, abriendo el locala todo el barrio donde habrá actuaciones,buen ambiente y precios populares

Jai zoriontsuak opa dizkizuegu! GoraErrotxapeako jaiak!

Page 14: Errotxapeako jaiak  2013

14

Page 15: Errotxapeako jaiak  2013

15

Arriasko Arrotxapeako komunikazio egitasmo-tik jai zoriontsuak opa nahi dizkizuegu auzoko bizi-lagun guztiei. Arrotxapeko jaiek auzokideon arteanharremanak osatu eta indartzeko aukera paregabeaeskaintzen dute, eta gainera, gure auzoaren bizita-sun eta dinamismoaren adierazpen handiena dira.

Hain zuzen ere, idei horiek dira duela bi urteArriasko egitasmoa martxan jartzera bultzatu gin-tuztenak, eta gaur egun oraindik ere, proiektuan lanegiteko ilusioa ematen digutenak. Arrotxapea auzobizia, justua eta solidarioa izateko harremanek be-rebiziko garrantzia dutela uste dugu, eta zentzu ho-rretan, gaur egungo teknologiek ematen dizkigutenaukerak baliatzen ditugu. Parez pareko harremane-tan sinisten dugu batez ere, baina komunikazio ohi-tura berrien onurak aprobetxatzea ezinbestekoa iru-ditzen zaigu. Horregatik, arriasko.comwebgunearen bitarez, komunikazio horizontalerakokanalak auzoaren zerbitzura jarri nahi ditugu, bizi-lagunek euren ahotsa entzunarazi dezaten eta auzo-ak auzoaren berri izan dezan. Gaur egungo jendar-tean, komunikabide gehienek eskala handikoinformazioak nahiago dituzte. Arriaskok ordea, au-zoan jarri nahi du indarra, auzokideongan, denonartean auzo izaera garatu eta indartu dezagun.

Esentzian, Arriasko ez litzateke existituko au-zokideon parte hartzerik ez balego. Arriaskoren in-darra eta izaeraren oinarria auzokideon parte hartzelibrea da. Zentzu horretan, auzokide orori gonbida-pena luzatu nahi diogu, arriasko.com proiektuanparte har dezan, edozein bide hautatzen duelarik:informazioa bidaliz, eztabaidetarako kanaletan par-te hartuz, iritzi artikuluak plazaratuz, argazkiakzintzilikatuz... Horixe baita bidea denon artean ko-munikazio egitasmo hau zabaldu eta indartzen joa-teko, eta hala, auzo osasuntsuago eta biziagoa erai-kiz. Bide horretan elkar ikusiko dugu.

Gora Arrotxapeako Jaiak!

Desde el proyecto comunicativo de la Rot-xapea Arriasko queremos felicitar las fiestas atodos los y las vecinas del barrio. Las fiestas dela Rotxa ofrecen una oportunidad inmejorablepara crear y afianzar relaciones entre vecinas,además de ser el mejor exponente de la vida ydinamismo de nuestro barrio.

De hecho, son esas las ideas que nos im-pulsaron hace ya mas de dos años a poner enmarcha el proyecto Arriasko, y que hoy en díasiguen dándonos ilusión para trabajar en él.Creemos que las relaciones entre vecinas sonindispensables para crear una Rotxa viva, jus-ta y solidaria, y en ese sentido, queremos sacarprovecho a las oportunidades que las tecnolo-gías actuales nos ofrecen. Creemos ante todoen las relaciones directas, cara a cara, perotambién creemos importante aprovechar losbeneficios de los nuevos métodos de comuni-cación. En ese sentido, y mediante la webArriasko.com, queremos poner canales de co-municación horizontales al servicio del barrio,para que las vecinas hagan oír su voz y el ba-rrio sepa lo que pasa en el barrio. En la socie-dad actual, los grandes medios priorizan infor-maciones a grande escala. Arriasko, sinembargo, quiere poner la fuerza en la Rotxa,en las vecinas de la Rotxa, para entre todas,desarrollar y reforzar el sentimiento de barrio.

Arriasko no existiría sin la participaciónpopular, ya que esa es la fuerza y la base delproyecto. En ese sentido, queremos invitar atodos y todas las vecinas de la Rotxa a partici-par en arriasko.com, ya sea enviando informa-ción, participando en los canales de debate, pu-blicando textos de opinión, colgando fotos,etc... Ese es el camino para ampliar y reforzareste proyecto de comunicación, y así, construirun barrio cada día más sano y vivo. Nos vere-mos en ese camino.

Gora Arrotxapeako Jaiak!

ARRIASKO, Arrotxapeako komunikazio egitasmoa.

www.arriasko.com

ARRIASKO, Arrotxapeako komunikazio egitasmoa.

www.arriasko.com

Page 16: Errotxapeako jaiak  2013

16

Page 17: Errotxapeako jaiak  2013

17

Kaixo lagunak!Atejoka ditugu

aurtengo Arrotxapeako jaiak, elkarrekin go-zatzeko aukera paregabea. Egun oraindikudalak ezartzen dituen traben gainetik, Jaibatzordearen, auzokideen eta merkatarien la-na eta konrpomezuari esker musikaz, dantzazeta alaitasunez beteko ditugu asteburuan gureauzoko kale eta bazter guztiak. Beraz lerrohauetatik eskerrak eman nahi dizkiegu be-raien esfortzuagatik, eta elkarlanean egon di-ren pertsona guztiei. Eta bide batez ere auzo-kideei egun hauetan kalera ateratzeko etalagun artean disfrutatzeko gonbitea egitendiegu.

Como cada año desde estas líneas quere-mos recordar a los vecinos que no podrándisfrutar de estas fiestas junto a todos y todasnosotras. Txutxo, German, Jon, Ciempiés,Juan Mari y Zigor continúan encarcelados ydispersados a cientos de kilómetros del ba-rrio. Y ya son muchos los años que llevanfuera del barrio, y muchos también los kiló-metros recorridos por sus familiares, amigosy amigas, y que continúan haciendo cada finde semana para poder visitar a sus seres que-ridos, con el esfuerzo personal y económicoque esto supone. Desde aquí queremos enviarun fuerte abrazo a los presos políticos del ba-rrio y a sus familiares, que son para nosotrosy nosotras ejemplo de lucha y de compromi-so con este barrio y con nuestro pueblo.

Euskal gizartearen gehiengo zabalakurrats handiak egin ditu azken urteetan ba-kearen alde. Gatazka politikoaren konpon-bidean, preso politikoen eskubideen etenga-beko urraketarekin amaitzea eskatzeko,egunero lanean jarraitzen dute milaka pert-sonek Euskal Herriko txoko guztietan. Ge-hiengo zabalak argi adierazi die Espainiako

eta Frantziako estatuei, preso politikoenkontra ezarritako espetxe politkiarekin

eta salbuespen neurriekin behingoz amait-zeko. Aurtengo jaietan ere gure auzoko baz-terrak presoen eskubideen aldeko aldarriazbeteko ditugu.

La ciudadanía vasca ha dado pasos im-portantes los últimos años para lograr un es-cenario de paz y de dialogo. Cada día sonmás las voces que reclaman el cese de la po-lítica penitenciaria y de las medidas de ex-cepción que se aplican de forma sistemáticaa los presos y presas políticas. Sin duda unode los casos más graves en nuestro barrio esel de Germán Rubenach, que debería estaren libertad desde el año 2009. No sólo tienecumplida su condena, sino que en el año2012 le fue aplicada la doctrina 197/2006,alargando de un día para otro su condenaotros ocho años más, hasta el año 2020. Laaplicación sistemática de la sentencia197/2006 es junto a otras, como el manteni-miento en prisión de los y las presas grave-mente enfermas, una de las medidas más du-ras contra el este colectivo. Por elloseguiremos reclamando el cese de estas me-didas y el cumplimiento de los derechos delos y las presas políticas.

Auzokideok, konponbidearekin dauka-gun konpromezuan oinarrituta, ArrotxapeakoHerri Bilgunean lanean jarraituko dugu presopolitikoen eskubideak errespeta ditzaten.Guztion lanarekin lortuko dugulako preso po-litikoak etxera ekartzea. Hemendik, auzoki-deei, gurekin batera lan egiteko, eta bide ba-tez jaietan presoen eskubideen aldekoaldarria bazter guztietara zabaltzeko gonbiteaegiten dizuegu. Euskal preso eta iheslari po-litikoak etxera orain!

Arrotxapeako presoak Herrira!

Page 18: Errotxapeako jaiak  2013

ARREGLOS DE ROPA

PUNTO • PIEL • ANTE • CUE

18

Page 19: Errotxapeako jaiak  2013

19

Iritsi dira azkenikauzoko jaiak!! Urterobezala Batean Federa-zioak gonbidatzen zai-tuzte kaleak betetzeraeta auzoa umore onezeta alaitasunez margot-zera.

Urte mugitu honen ondoren, non egunero-ko arazoak, garai ziurgabeak, egokitzapenuneak sufritu izan ditugun, garaia da disfrutat-zeko! Egun batzuk bada ere, auzokide alaiezeta guztiek egun horietan osatzen dugun bero-tasunaz baliatuko gara jai egun zoriontsuaksotzeko. Argi izan dezaten gure auzoa ez digu-tela inongo murrizketen bitartez kenduko.

Batean Federazioak jai zoriontsuez disfru-tatzen ibiliko da txoko guztietatik eta auzokideguztien indarrak hartuz aurrera jarraitzeko etageratzen den urte honi aurrez begiratu ahal iza-teko, Arrotxapeako haur eta gazteak baitira gu-re altxorrik preziatuena eta haien alde lan egi-ten jarraituko dugu.

Animatu eta parte hartu!!

Ya han llegado la fies-tas de nuestro barrio!!! yun año más os invitamosdesde la Federación Ba-tean a salir a la calle y allenar el barrio de gente,de buen humor y de sonri-sas....

Porque tras un año de protestas, de si-tuaciones complicadas, de incertidumbres,de adaptaciónes... nos toca disfrutar, aun-que sea por unos días, de la buena compa-ñía y del calor de lxs vecinxs y de aquellxsque vienen a visitarnos. Porque si algo queno nos podrán quitar ni recortar, es nuestrobarrio.

La Federación Batean, estará disfrutan-do de las fiestas y así coger fuerzas para se-guir hacia delante con el proyecto para losniñxs y jóvenes de Rotxapea.

Esperamos encontrarnos!

ARROTXAPEAKO EUSKALGINTZAHeldu dira jaiak, heldu dira urtero beza-

la eta gu urtero bezala jaiak euskaraz bizi na-hi ditugu. Euskaraz bizitzeko borondatea du-gu iada, orain borondate hori posible egiteafalta zaigu. . Euskaldunok euskara erabiltze-ko aukerak behar ditugu, egun guztiz ez di-tugun aukerak.

Hasteko, parean dugun lagunak euskarajakitea beharrezkoa dugu euskaraz mintzat-zeko, zorionez, azken urtean hainbat izan di-ra auzoan euskaraz bizitzeko hautua egin du-ten bizilagunak:

Alde batetik, auzoan euskara ikasten aridiren AEK-ko bi talde ditugu, beraien den-bora librea euskara ikasteari eskeintzen dio-ten pertsonek osatuak daudenak. Bestalde ,ikasturte honetan, berriz ere martxan jarri di-tugu mintza-taldeak, euskaraz tarte diberti-garri bat igarotzeko astero biltzen diren tal-

detxoak. Gainera, aurten korrika eginezarrotxapea euskararen alde dagoela frogatudugu eta euskararen astean euskaraz eginda-ko ekintza ezberdinetan parte hartzeko auke-ra ere izan dugu.

Jaietan euskara erabiltzen jarraitu nahidugu, euskara ez delako luxuzko zerbait,euskara gure auzoko hizkuntza delako,bainalehen aipatu bezala euskara praktikatzekoeuskara dakien laguna behar dugu. Euskal-gintzatik lagunduko dizugu lagun euskaldu-nak identifikatzen,, beraz jai hauetan zukegin behar duzun bakarra euskara kalera ate-ratzea da!

GORA ARROTXAPEAKO JAI EUS-KALDUNAK!

AUZOKO JAIETAN ATERA EZA-ZU EUSKARA KALERA!!

Page 20: Errotxapeako jaiak  2013

LACAsA

DELRio

CafeteriaPanaderiaPasteleria

Descubra la calida

d

Bernardino Tirapu, 34 • 31014 Pamplona

20

Page 21: Errotxapeako jaiak  2013

21

AurtenBaiAurten bai, herri Sanferminak berresku-

ratuko ditugu. Iritsi da garaia eta prest gau-de! 2013 urtetik aurrera Sanfermirnak he-rriarentzat izanen direla jasoko duteetorkizuneko historia liburuek. Zalantza iz-pirik ez dugu herri Sanferminen alde lanegiten dugunok. Lortuko dugu.

Ilusioz sano gabiltza eta jaiak benetanmundialak bilakatzeko egitarau izugarriaprestatzen ari gara. Haurrentzako, gazteent-zako, helduentzako eta zaharrentzako pro-gramazioa. Familia osoa batera parte hart-zeko ekimenak, lagun koadrilen artekolehiaketak, bazkari herrikoiak, bertsolariak,euskal dantzak, herri kirolak, musika for-matu guztietan, txarangak, elektrotxaran-gak, trikitilariak, dultzaineroak, abeslariak,bakarlariak, taldeak, kontzertuak, dantzal-diak, ludotekak, pailazoak, zutik nahiz ese-rita parte hartzeko ekimenak, geldirik nahizmugimenduan parte hartzekoak... benetannormalean Sanferminetan alde egiten duenjendeari ere gelditzea pentsaraziko dienproposamena eginen dugu.

Iaz udal gobernuaren jokaldi maltzurbaten ondorioz halako egitaraua martxanjartzea ezinezkoa egin zitzaigun. Halere,beraien itxikerian zirrikitu bat topatu ge-nuen eta bertatik begiratzean bidea bazego-ela ikusi genuen, bide osoa egiteke noski,baina bidea bertan. Zirrikituaren hasieranUPNren diskurtso falta dago. Udal aurre-kontuak geroz eta murritzagoak dira San-ferminetan eta Gora Iruñea!tik planteatzendena hiritarren gozamenerako izateaz gainudalari ere diru iturriak ekarriko lizkioke.Baina zirrikitu hori eragin duena eta bideosoan lanean ariko dena bidea bera bukatuarte Iruñeko biztanleok gara. Iaz uztailaren13an argi utzi genuen bezala.

UPNk gure kultura zapaltzen du, auzoeitasa eta isun ikaragarriak ezartzen dizkieberen jaiak antolatzean. Gure nortasunaribarre egiten dio, ingelesa eta alemanieraeuskara baino askoz ere garrantzitsuagoakdira. Gure ohiturak gorroto ditu, kalderetebat egitea pekatu mortala da. Elkarlana,emozioak konpartitzea, adiskidetasuna,amodioa, altruismoa eta halako hamaikakontzeptuen esannahiak erabat ahaztuta di-tuzte. Kontzeptu hauetan oinarritzen da gu-re bizimodua, horregatik gune askeak beha-rrezkoak ditugu. Aurten bai. Guztion arteanlortuko dugu.

Kulturaduna izatea aske izateko modubakarra da. Ser culto es el único modo deser libre.

José Martí

Gora Jai HerrikoiakGora Jai Parte Hartzaileak

Gora Jai ParekideakGora Jai Euskaldunak

Gora Iruñea!

Page 22: Errotxapeako jaiak  2013

22

Page 23: Errotxapeako jaiak  2013

23

Día de Patxi Larrainzar, 1 de junioPatxi Larrainzar Eguna, ekainaren 1ean

Marcha de bicis

Hinchables

“Txistorrada”

Talleres infantiles

Rocódromo

Actuaciones de las ex-traescolares

Despedida de 6º primaria

Comida popular

Animación infantil

Hinchables

Música

“Rotoranga” y “kalejira”por el barrio

10,00h.

11,00 a 13,30 h.

11,15 h.

11,15 h.

11,30 h.

11,30 h.

12:30 h.

14,00 h.

15,30 h.

16,30 a 18,00 h.

17,30 h.

19,30 h.

Txirrindula martxan

Puzgarriak

Txistor jatea

Haurrentzako tailerrak

Rokodromoa

Eskola kampoko jarduerenekitaldiak

6º mailako ikasleei agurra

Herri bazkaria

Haurrentzako animaziojarduerak

Puzgarriak

Musika

Rotxarangarekin auzoankalejira

10,00h.

11,00 a 13,30 h.

11,15 h.

11,15 h.

11,30 h.

11,30 h.

12:30 h.

14,00 h.

15,30 h.

16,30 a 18,00 h.

17,30 h.

19,30 h.

Page 24: Errotxapeako jaiak  2013

24

Page 25: Errotxapeako jaiak  2013

25

Kaixo denoi.Aurten ere jaietako egitarauaz ba-

liatzen gara Nafarroa Bizirik ekimena-ren egitasmoak plazaratzeko. Auzomailan Irulegira mendi irteera antolatudugu “Nafarroako Erresumaren gazte-luetarako ibilbideak” liburuaz baliatuz.Mahai inguru bat ere antolatu dugu his-torialari ezberdinekin. Gainera, ekintzaezberdinak egiten jarraitu nahi duguaurten eta datozen urteetan ahal badu-gu.

Proiektu oso interesgarria jarri damartxan: “Enneco, aritzaren oroimena”fundazioa. Sakanan ikerketa historikoeta interpretaziorako parkea eraiki nahidute. Memoriarako eta nafar ondarera-ko gunea izango dena.(www.enneco.org)

2012 urtea pasa da eta guk lanean ja-rraitzen dugu, ez da harritzekoa, nafa-rroako konkista prozesua ez zelako urtebakarrean burutu. 1516an 2. berresku-ratze saiakera izan zen, 1521ean Nafa-rroa Garaiaren berreskuratzea ta ondo-rengo galera, 1521 ta 1524 Amaiur etaHondarribiko erresistentzia… institu-zio, euskera eta kulturaren galera espai-niar erreinuan homogeneizatzen zen bi-tartean. 500 urte pasata gureidentitateaz harro gaude ta gure askata-sunak berreskuratzeko borrokan jarrai-tuko dugu!

Jai zoriontsuak izan.Errotxapeako Nafarroa Bizirik.

Otro año más aprovechamos esteprograma festivo para daros cuenta delas actividades e inquietudes de la Ini-ciativa Nafarroa Bizirik. A nivel de ba-

rrio, coincidiendo con la publicacióndel libro “Recorridos a los castillos delReino de Navarra” hemos organizadouna excursión a Irulegi y una mesa re-donda con la participación de varioshistoriadores. Además queremos seguirhaciendo más actividades durante este,y si podemos, otros años.

El proyecto más ambicioso es Enne-co: La memoria del Roble, un centro in-terpretativo que posibilite dar a cono-cer nuestra Historia, sacarla de laoscuridad a la que siglos de conquistasy aculturación la han condenado(www.enneco.org), un auténtico lugarde la memoria que ayude a Navarra asalir del proceso de invisibilización aque viene siendo sometida.

A alguno le puede extrañar que pa-sado 2012 sigamos con nuestra activi-dad, pero es que el proceso de la con-quista de Nafarroa no fue cosa de unaño. 1516 2º intento de recuperacióndel Reino, 1521 recuperación y perdidade Nafarroa Garaia (Alta Navarra),1521 y 1524 la resistencia en Amaiur yHondarribia…sufriendo un proceso depérdida de instituciones, desarraigo dela cultura navarra , pérdida del euske-ra, junto a otro de homogeneizacióndentro del reino español. Proceso queno ha acabado ya que, a pesar del pasode 500 años, las navarras y navarrosseguimos orgullosas de nuestra identi-dad y con el deseo de recuperar nues-tras libertades perdidas.

Y con ese espíritu alegre y combati-vo, queremos pasar estas fiestas.

Jai zoriontsuak izan .Nafarroa eta Errotxapea Bizirik

1512,1513…2012,2013… NAFARROA BIZIRIK

Page 26: Errotxapeako jaiak  2013

26

Page 27: Errotxapeako jaiak  2013

27

Desde la Comisión Instituto de laZona Norte de Pamplona en primer lugarqueremos agradecer a la Apyma de PatxiLarrainzar el espacio que nos ofrece en es-te programa de fiestas, para poder desearunas felices fiestas al barrio, a la vez quehacer más pública, si cabe, nuestra de-manda: UN INSTITUTO NUEVO ENLA ZONA NORTE DE PAMPLONA.

Los jóvenes que estudian en las es-cuelas Patxi Larrainzar (Rotxapea), San-duzelai (Sanduzelai), Auzalar (Orkoien) yAtakondoa (Irurtzun) y Buztintxuri se van

a encontrar con un problema en poco tiempo. Todos ellos estásadscritos al instituto Biurdana para estudiar la ESO y Bachillera-to. El problema es que este centro se ha quedado pequeño paraacoger a tanto estudiante.

Nuestro barrio, Rochapea, sin ir más lejos en los últimosaños ha pasado de tener 15.000 habitantes a los más de 26.000habitantes actuales, pero paradójicamente en pleno siglo XXI nocuenta con ningún centro de enseñanza secundaria público, a pe-sar de tratarse de enseñanza obligatoria en los cuatro primeroscursos de ESO

Para hacer más visible el futuro problema: la masificaciónde Biurdana y para proponer una solución eficaz: construcciónde un nuevo centro en la zona norte de Pamplona nos hemos uni-do las Apymas de los barrios y pueblos antes mencionados en laComisión Instituto de la Zona Norte de Pamplona. De momentoya hemos conseguido que el problema se conozca, además de losapoyos del Parlamento de Navarra, del Ayuntamiento de Pam-plona y de los consejos escolares de los centros implicados.

Por otra parte, hemos impulsado una campaña de sensibi-lización con el logotipo, que acompaña a esta carta, que cada vezes más visible en nuestro barrio, a través de chapas, pegatinas ysobre todo de esos carteles redondos y amarillos que se puedenver en las ventanas de nuestras casas, de nuestros vehículos, pe-ro sobre todo en las cristaleras de los comercios de nuestro ba-rrio. Los lemas del logotipo son:

BIURDANAN MSFKZRK (MaSiFKaZioRiK) EZ- No ala masificación de Biurdana

INSTITUTU BERRIA ORAIN!- ¡Nuevo instituto ya!Por último queremos aprovechar la ocasión para agradecer

al comercio de nuestro barrio su colaboración en la campaña a lavez que pedir al resto de población su solidaridad en este proble-ma que afecta a las y los jóvenes del barrio y por lo tanto a su fu-turo.

Eskerrik asko eta ongi pasa jaietan.

COMISIÓN INSTITUTO DE LA ZONANORTE DE PAMPLONA

Lehenik eta behin, Iruñekoipar aldeko Institutu batzordeko ki-deok gure esker ona helarazi nahidiogu Patxi Larrainzar guraso el-karteari, aukera emateagatik festa-programa honetan auzoari festa zo-riontsuak opa egiteko eta, aldiberean, berriz ere gure aldarrikape-na are ozenkiago egiteko: INSTI-TUTU BERRI BAT NAHI DUGUIRUÑEKO IPAR ALDEAN.

Arrotxapeko Patxi Larrainzar,Sanduzelai, Orkoiengo Auzalar,Irurtzungo Atakondoa eta Buztintxuriko eskoletan ikasten aridiren gaztetxoek laster arazo bati aurre egin beharko diote;izan ere, denak Biurdana institutuari atxikirik daude DBH etaBatxilergoa ikasteko, eta institutua txiki geratu zaigu hainbes-te ikasle hartzeko.

Arrotxapea, gure auzoa, beste inora joan gabe, 15.000biztanle izatetik 26.000 milara igaro da azken urteotan, bainagezurra badirudi ere, XXI. mende bete-betean ez dago biga-rren hezkuntzako ikastetxe publikorik bertan, nahiz eta ira-kaskuntza hori derrigorrezkoa izan DBHko lehen lau maile-tan

Gainera datorkigun arazoa ¬–Biurdanaren masifika-zioa- ageriago ikusarazteko, eta irtenbide eraginkor bat pro-posatzeko, hau da, Iruñeko Ipar aldean institutu berri bat erai-ki dezatela proposatzeko, bat egin dugu Iruñeko Ipar aldekoInstitutu batzordean lehen aipatutako auzo eta herrietako gu-raso elkarteek. Oraingoz, arazoa ezagutzera ematea lortu du-gu, bai eta Nafarroako Parlametuaren, Iruñeko Udalaren etaarazoak ukitzen dituen Estola kontseiluen babesa jasotzea ere.

Beste aldetik, sentsibilizazio-kanpaina bat bultzatu du-gu, eskutitz honetan atxikirik doan logotipoa baliatuz, eta ho-rrela lortu dugu arazoa gure auzoan gero eta ikusgarriago egi-tea. Badira txapak, pegatinak, eta, batez ere, kartel borobil etahoriak, gure etxeetan, ibilgailuetako lehiatiletan eta, batez ere,gure auzoko dendetako kristaletan itsatsirik. Honako hauekdira logotipoaren leloak:

BIURDANAN MSFKZRK (MaSiFKaZioRiK) EZ-No a la masificación de Biurdana

INSTITUTU BERRIA ORAIN!- ¡Nuevo instituto ya!Azkenik,egoera hau baliatu nahi dugu auzoko dendariei

gure esker ona helarazteko kanpainan eman diguten babesa-gatik, eta gainerako herritarrei eskatu nahi diegu beren elkar-tasuna ager dezatela auzoko gazteak eta beren etorkizunaukitzen dituen arazo honen karietara..

Eskerrik asko eta ongi pasa jaietan.

IRUÑEKO IPARREKO INSTITUTU BATZORDEA

Page 28: Errotxapeako jaiak  2013

28

Page 29: Errotxapeako jaiak  2013

29

Page 30: Errotxapeako jaiak  2013

ASTE KULTURALAASTELEHENA3

15:30 Ikasi Larrain dantza larunbatean praktikatzeko. SARE-k antolatua.Eman izena Sare egoitzan ( Sueca kalean 5 ) edo 685670130 telefonora dei-tuz. Dantzatzeko zapia oparituko da.17:30-19:30 Auzoko eskolen eta kluben arteko futbito partiduak Arrotxa-peako igerilekuan.

ASTEARTEA 417:00 Errotaberri Elkartean birziklapen tailerra murrizketen gaiaren ingu-ruan. Auzoa apainduko dugu.17:30-19:30 Auzoko eskolen eta kluben arteko futbito partiduak Arrotxa-peako igerilekuan.18:00 “ Gaur haurrak gu gara “. Jolasen tailerrak gurasoentzat BateanFederazioaren eskutik. Karbonillan. Txikientzako guatekea egonen da19:00tan Errotxapea Peñan. Mahai ingurua, Tomas Urzainki, Patxi Abasolota gonbidatu berezia. Nolakoa zen erdiaroko gizartea ta nola eragin du gauregungo gizartean? Antolatzaileak Nafarroa Bizirik eta Errotxapeako Peña.

ASTEAZKENA 517:30 Ikasi Larrain dantza larunbatean praktikatzeko SARE-ren egoit-zan. ( ikus astelehena )17:30-19:30 Auzoko eskolen eta kluben arteko futbito partiduak Arrotxa-peako igerilekuan.18:30 Pirritx eta Porrotx pailazoak Patxi Larraintzar eskolako jolasto-kian.

OSTEGUNA 617:30-19:30 Auzoko eskolen eta kluben arteko futbito partiduak Arrotxa-peako igerilekuan.

Arratsaldean Kalejira musikaz alaituta Runa parketik jai gunera.Aurten Bai.

Eskailera.Gora Iruñea.20:30 Auzoko musika taldeen kontzertua jai barrutian: Lady Tripi, Sofo-Kaos eta Tokanguay

30 www.arriasko.com

Page 31: Errotxapeako jaiak  2013

SEMANA CULTURALLUNES 3

15:30 Aprende a bailar la Era con SARE. Apúntate en la sede de Sare (Calle Sueca nº 5) o llamando al teléfono 685670130. Regalo de pañuelopara los inscritos17:30-19:30 Partido de futbito entre colegios y clubes del barrio en lasinstalaciones de las piscinas de la Rotxapea

MARTES 417:00 Taller de reciclaje sobre el tema RECORTES. SOBRE EL TEMARECORTES en Errotaberri Elkartea. SE DECORARA EL BARRIO.17:30-19:30 Partido de futbito entre colegios y clubes del barrio en lasinstalaciones de las piscinas de la Rotxapea18.00 “ Hoy l@s niñ@s somos nosotr@s” Taller de Juegos para padres ymadres a cargo de la Federación Batean en Karbonilla. Habrá guatekepara txikis

19:00 en la Peña Rotxapea. Mesa redonda con Tomas Urzainki, Patxi Aba-solo y otro invitado especial. Sobre la sociedad medieval y la influencia queha tenido en la actualidad. Organizan Nafarroa Bizirik y Peña Rotxapea.

MIÉRCOLES 517:30 Ven a aprender el baile de la Era a la sede de SARE. ( Ver lunes )17:30-19:30 Partido de futbito entre colegios y clubes del barrio en lasinstalaciones de las piscinas de la Rotxapea18:30 Pirritx eta Porrotx en el patio de Patxi Larraintzar ikastetxea.

JUEVES 617:30-19:30 Partido de futbito entre colegios y clubes del barrio en lasinstalaciones de las piscinas de la Rotxapea

Por la tarde Kalejira desde el parque de La Runa hasta el recintofestivo.Aurten Bai.Escalera.Gora Iruñea.

20:30 Concierto de grupos del barrio en el recinto festivo. Lady Tripi,SofoKaos y Tokanguay

31www.arriasko.com

Page 32: Errotxapeako jaiak  2013

18:00 Fitness maratoia!! Etorri Maiteminduen Parkera eta frogatu fitness-en azkentendentziak, Tae Bo,Gimnstick eta berriena: CrossFit. Antolatzailea gimnasioLeón eta CrossFit Iruñea Ezin duzu galdu!!.

18:30 Aula de teatro Jus la Rotxa taldeak, Angel Salónen “Esta noche teatro” ant-zerkia eskeiniko digute Jus la Rotxa aretoan. Zuzendaria Montse Zabalza.

19:00 Erraldoien irteera, Erraldoien txokotik, Santa Alodia eta Maiteminduen kalea-ren ertzean.

20:00 TXUPINAZOA JAI BARRUTIAN. Aurten , auzo bizi baten alde, modu bate-an edo bestean, egiten duten bizilagunen ordezkapen gisa , hainbat lagunekbotako dute txupinazoa!!!

20:10 Maiordomoen ekitaldia Jai Barrutian.

20:15 Brindisa Txosnetan. Auzoko jaietan egon ezin direnen omenez.

20:30 Kalejira jai barrutitik abiatuta, auzoko errepresaliatuen alde. Jaiez gozatuko ezdutenak gogora ditzagun. Jai barrutira itzuliko da.

20:30 Dantzaldia

20:30 Kalejira. Gaita-joleak, Errotxapea Zaharrera abiatuko dira, Txaranga, Iturrot-zeaga plazara eta trikiak Martzelo Zelaietara.

20:30 Kontzertua Manu eta Ambassane tabernetan. El desván de Peter

20:30 Kortzertua Wanchis tabernan

21:00 Gazte Afaria. Karbonillan.

22:00 Kale Afariak. Atera itzazu mahaiak eta aulkiak kalera. On egin!!!

22:00 Lehenengo zezensuzkoa. Raimundo Lanas-en. Gaiteroak izanen dira ere.

22:30 Kontzertua Zokoa tabernan SOFOKAOS + IMPACTO + WOODSTOCKBLUES BAND

23:00 Kontzertua jai barrutian: Emon, Ultimatum, DJ.JTXO eta Attikus Finch

23:30 Kontzertuak Errotxapea Peñan. LAS VALIUM + TRIKITEENS

32

7ostirala

EGITARAUA

www.arriasko.com

Page 33: Errotxapeako jaiak  2013

18:00 !!Maratón de fitness!! Ven al Parque de Enamorados y prueba las ultimas ten-dencias en fitness ,Tae Bo,Gimnstick y lo ultimo de lo ultimo, CrossFit. Clasesorganizadas por gimnasio León y CrossFit Pamplona ¡no te lo pierdas!!.

18:30 Aula de Teatro Jus la Rotxa, ofrecerá la obra de Jaime Salón “ Mare Mag-num” en Jus la Rotxa. Directora, Montse Zabalza

19:00 Salida de la comparsa desde la bajera de los gigantes, esquina Santa Alodia conEnamorados, junto al nuevo colegio Rotxapea. Sadrán Motxorro, Runa,Arriasko y Txantxarrana

20:00 TXUPINAZO en recinto festivo. Este año el txupinazo lo lanzara una repre-sentacion de vecin@s del barrio que de una manera u otra hacen posible que laRotxapea siga siendo un barrio vivo!!!

20:10 Acto de mayordomos en el Recinto Festivo las fiestas.

20:15 Brindis en las Txosnas, recordando a los vecinos que no pueden celebrar lasfiestas.

20:30 Pasacalles desde el recinto festivo a favor de los represaliados del barrio. Jaiakdisfrutatuko ez dituztenak gogora ditzagun. Se volverá al recinto festivo.

20:30 Bailables

20:30 Pasacalles. Los Gaiteros irán hacia la Rotxa Vieja, la Rotxaranga hacia Iturriot-zeaga y las trikis por Marcelo Celayeta.

20:30 Concierto en los bares Manu y Ambassane. El desván de Peter.

20:30 Concierto en el bar Wanchis

21:00 Gazte Afari en Carbonilla

22:00 Cenas Populares. Saca las mesas y las sillas a la calle.¡¡Buen provecho!!

22:00 Primer torico de fuego en Raimundo Lanas. Los Gaiteros del barrio animiza-rán la faena.

22:30 Concierto en el bar Zokoa SOFOKAOS + IMPACTO + WOODSTOCKBLUES BAND

23:00 Concierto en el recinto festivo: Emon, Ultimatum, DJ.JTXO y Attikus Finch

23:30 Conciertos en la Peña Rotxapea. LAS VALIUM + TREKITEENS

33

7viernesPROGRAMA

www.arriasko.com

Page 34: Errotxapeako jaiak  2013

8larunbata

EGITARAUA

34 www.arriasko.com

9:00 Goiza alaitzeko dianak gaita-joleekin, San Blasetik abiatuta11:30 Simply dendan Haurrentzako marrazki lehiaketa. Sariak egonen dira11:30 Txokolatada Compasion-Escolapios parkean, enparantza gorrian12:00 Txistorrada Jimeno Jurio plazan. “ Jimeno Jurioren aitorpena ospatuz eta

auzoak ekimenari emandako basesa eskertuz”. Antolatzailea Ezkabaaldizkaria.

12:00- Haurrentzako Gaztelu puzgarriak eta txapa tailerra Maiteminduen parkeanZokoa tabernaren ondoan.

14:00 Kaldereteak Runa parkean. On egin!!! ( ikus 7. orrialdea )17:00 Kaldereteen ondorengo ur-mahukada Runako Parkean. Esku oihala, bainu-

jantzia, surf-taula...ekar itzazu.17:30 Pilota partiduak. Pilotalekuetan.17:30 Karaokea Wanchis tabernan17:30 Adinekoentzako dantzaldia. El Salbador Erretiratu Elkartean. Pintxoak, txiki-

toak…egonen dira.17:30 Errotxapeako ElektroROTXArraska kaldereteetatik abiatuko Errotxapeako

kaleak girotzeko18:00 Erraldoien konpartsa Ikusi ibilbidea ¿? or.)18:30 Mariachi Huatapec Mini tabernan (Iturriotzeaga Plaza)19:30 Dantzaldia. Tximeleta taldearen eskutik, jai barrutian.20:00- Kontzertua: Oxido eta Impakto taldeekin en el campo de futbol del Irati

20:00 Afrikar perkutsioa Mini tabernan21:00 LARRAIN DANTZA ERRALDOIA Guinness errekor saiakera berria, Mai-

teminduen Parkean. Ea aurten lortzen dugun! Lagun iezaguzue! Gelditu gurekinJauziak dantzatzera!!!

20:30 BERTSOPOTEO Arga tabernatik. Jarraian BERTSO AFARIA ErrotaberriElkartean. Bertsolariak: Xabier Silveira eta Julio Soto. Hartu zure txartelabetiko lekuetan.

22:00 Bigarren zezensuzkoa. Raimundo Lanas plazan. Gaiteroek girotuko dituztezezenen adarkadak.

22:00 Kale- Afariak. Mahaiak eta aulkiak atera itzazu kalera. On egin!!!22:00 IV Dantza Afaria. Jai Batzordeak mahai eta aulkiak jarriko ditu Anelier paseale-

kuan. Ekarri zure afaria eta gozatu Ortzadar Euskal Folklore Elkartearekin batera.22:30 Kontzertua Zokoan tabernan RULETA RUSA + EL TREN

15:00

23:00

Page 35: Errotxapeako jaiak  2013

8sábado

35www.arriasko.com

PROGRAMA9:00 Dianas con gaiteros desde San Blas para alegrar la mañana.11:30 Concurso de dibujo para niñ@s en el Simply de la Rotxa. Habrá premios11:30 Chocolatada en la plaza roja frente a Compasión-Escolapios12:00 Txistorrada en la Plaza Jimeno Jurio. “ Celebrando el reconocimiento a Jimeno

Jurío y agradecimiento al barrio por su apoyo a la iniciativa” Organiza RevistaEzkaba.

12:00- Castillos hinchables y taller de chapas para los txikis en el Parque de los Ena-morados junto al bar Zokoa

14:00 Calderetes en el Parque de la Runa. ¡¡Buen Provecho!! ( ver pag. 5)17:00 Manguerada post-calderete en el Parque de la Runa. Trae toalla, bañador, altas,…17:30 Partidos de pelota en los frontones.17:30 Karaoke en el bar Wanchis17:30 Baile para los mayores en el Centro de Jubilados “El Salvador”. Habrá pint-

xos, txikitos, …17:30 Salida de la Errotxapeako elektROTXArraska desde los calderetes para ani-

mar las calles del barrio18:00 Comparsa de gigantes Ver recorrido en la página...?18:30 Música en vivo con Mariachi Huatapec. Organiza Bar Mini (Plaza Iturriotzeaga)19:30 Bailables en el recinto festivo con Tximeleta.20:00- Concierto junto al campo de futbol del Irati con los grupos Oxido e Impacto

20:00 Percusión afrikana en el bar Mini21:00 Nuevo Intento de Record Guinness de “ EL GRAN BAILE DE LA ERA”

en el parque de Enamorados. ¡Seguro que este año lo conseguimos! ¡Ayúdanos!¡Quédate a bailar Jauziak con nosotr@s!

20:30 BERTSOPOTEO desde el bar Arga A continuación BERTSO AFARIA enErrotaberri. Bertsolariak: Xabier Silveira y Julio Soto. Consigue tu txartela enlos lugares habituales.

22:00 Segundo torico de fuego en la Plaza Raimundo Lanas. Hoy los gaiteros delbarrio amenizarán la faena.

22:00 Cenas Populares. Saca las mesas y las sillas a la calle. ¡¡On egin!!22:00 IV Dantza Afaria. La Comisión de Fiestas habilitará mesas y sillas en el parque Anelier.

Trae tu cena y participa junto a los miembros de Ortzadar Euskal Folklore Elkartea.22:30 Concierto en el bar Zokoa RULETA RUSA + EL TREN00:00 Bailables con Tximeleta en el recinto festivo

15:00

23:00

Page 36: Errotxapeako jaiak  2013

9igandea

EGITARAUA

36 www.arriasko.com

9:00 Goiza alaitzeko dianak auzoko gaita-joleekin. San Blas plazatik abiatuko dira.

10:30 Pilota partiduak. Pilotalekuetan.

10:30 Erraldoiak konpartsaren irteera Colorin Coloradotik ( Santa Alodia eta Maite-minduen kaleen elkargunean ) ( Ikus ¿? or. )

11:00 VII Artisau Azoka Maiteminduen Parkean. Artisautzako salguneak, musika…

11:45 “El Salbador” Erretiratu Elkarteko Errondaiaren saioa, Jai barrutian.

12:00- Haurrentzako Gaztelu puzgarriak eta txapa tailerra Maiteminduen Parke-an Zokoa taberna ondoan

12:00 Herri txistorrada Galtzagorri Elkartean . Txalapartak ekitaldia alaituko du

12:30 Arrotxan Kantuz auzoko kaleetan barrena

12:45 Jotak “Raíces Navarras” taldearekin jai barrutian. Pintxoak, txikitoak….

13:00 Erraldoien Agurra. Hurrengo arte!

13:00 Bermout musikala Ipar Gorri tabernan. Kantautor: Rafa (A muerte con todo)

14:30 Paella beganoa eta ekologikoa jai barrutian. Har ezazu zure txartela Landaren,Zokoa tabernan edo Ipar Gorrin

17:00 “Virgen del Cisne” elkartearen ekitaldia jai barrutian

17:30 Kontzertua Zokoa tabernan: La Chula Potra eta Balerdi Balerdi

18:00 Iturri Erraldoi txikien konpartsa. Iturriotzeaga plazatik Jai barrutira.

18:30 Dantzaldia Lucianorekin jai barrutian

19:30 Auzoko jaien amaiera ekitaldia. Maiordomoen dantza eta Larrain dantza.

22:00 Zezensuzkoa eta gurpildun zezenen hirugarren eta azkeneko entzierroa Rai-mundo Lanas plazan. Gaur ere, nola ez, auzoko gaita-joleek girotuta. Auzokojaien amaiera eta datorren urtera arte.

Puzgarriak goiz eta arratsaldean Iturriotzeaga. Antolatzaile: Mini Taberna

15:00

Page 37: Errotxapeako jaiak  2013

9domingo

37www.arriasko.com

PROGRAMA

9:00 Dianas para alegrar la mañana desde la Plaza de San Blas, con gaiteros delbarrio.

10:30 Partidos de Pelota en los Frontones.10:30 Salida de los gigantes desde Colorín Colorado ( Calle Santa Alodia esquina

calle Enamorados). ( Ver pag. ).11:00 VII Feria de Artesanía en el Parque de Enamorados. Puestos artesanales, músi-

ca…

11:45 Actuación de la Rondalla del Club de Jubilados “El Salvador” en el recintofestivo.

12:00- Castillos hinchables para los txikis y taller de chapas en el Parque de losEnamorados junto al bar Zokoa

12:00 Txistorrada popular en Galtzagorri Elkarte. Animación con txalaparta

12:30 Arrotxan Kantuz amenizará las calles del barrio

12:45 Jotas con “ Raíces Navarras” en el recinto festivo. Pintxos, txikitos …

13:00 Despedida de los gigantes. ¡Hasta la próxima!

13:00 Vermouth musical en el bar Ipar Gorri. Cantautor: Rafa (A muerte con todo)

14:30 Paella vegana y ecológica en el recinto festivo. Coge tu bono en Landare, barZokoa o en el Ipar Gorri

17:00 Actuación de la Asociacion “ Virgen del Cisne” en el recinto festivo.

17:30 Concierto en el bar Zokoa con La Chula Potra y Balerdi Balerdi18:00 Comparsa de Gigantes txikis – Iturri. Salida desde Iturriotzeaga hasta el

Recinto Festivo.

18:30 Bailables con Luciano en el Recinto Festivo.

19:30 Acto fin de Fiestas. Baile de l@s Mayordom@s y baile de la Era en RecintoFestivo.

22:00 Ultimo torico de fuego en la Plaza Raimundo Lanas. Hoy también , no podíaser de otra manera con los gaiteros de la Rotxapea. Final de fiestas.

Hinchables mañana y tarde en la Plaza Iturriotzeaga. Organiza el Bar Mini

15:00

Page 38: Errotxapeako jaiak  2013

38

Page 39: Errotxapeako jaiak  2013

39

Page 40: Errotxapeako jaiak  2013

40

Page 41: Errotxapeako jaiak  2013

441141

Hel du dira!. Urte oso bat lanean eta egunerokotasunean murgilduta igarota, ho-rrenbeste maite ditugun festak iritsi dira. Bada atsedena hartzeko eta disfrutatzeko ga-raia. Egun politak dira: musika eta dantza, kaldereteak eta afariak, karriketako topagu-neak…Beti bezala Jai Batzordeak egitarau zabala eta polita osatu du.Argi izan behardugu,goiko erakundeek egiten ez dutena, auzokideen artean egin behar dugula.Indarraelkartasunean dago.

Egin ditzagun kaleko festak: osa ditzagun elkarguneak, gure mahaiak eta aulkiakkarriketan para ditzagun, eta gure barreak, gure ahotsak, gure abestiak eta gure aldarri-kapenak non-nahi entzun daitezela. Hau da, bete ditzagun auzoko karrikak.

Ezkaba aldizkariak festa onak eta alaiak pasa ditzazuela opa dizue.

AUZOKO JAIAK, OPARI BAT

Ya están aquí. Llegan las fiestas tan necesarias y esperadas como paréntesis a tan-tos días de frenética actividad, como un regalo que se adelanta al verano en el que nosdispersamos a la búsqueda de otros momentos y lugares donde evadirnos unos días alaño.

Días gratificantes, de música y bailes, de calderetes y cenas, de quedadas y encuen-tros en la calle, gracias al amplio programa elaborado por la comisión: ese pequeñogrupo que hace disfrutar a tantos con este regalo desinteresado y altruista. Ya se sabe:a donde no llegan las instituciones, llegamos los vecinos y vecinas con nuestra fuerza,nuestro deseo y nuestras ganas de desconectar de estos “días duros de andar”.

¡Respondamos al menos! Pongamos puntos de encuentro, cojamos nuestras mesasy sillas y tomemos las calles con nuestras cenas, voces, risas, canciones y reivindica-ciones. Nuestros besos, abrazos e incluso lágrimas si las hubiera. Pero,¡a la calle!.

Que la revista Ezkaba pueda ser un año más testigo de la vida en la Rotxa, de la vi-da popular que si nosotros no alimentamos, otros dejarán que muera.

ONGI PASA! GORA ERROTXAPEAKO JAIAK!!

LAS FIESTAS, UN REGALO

Page 42: Errotxapeako jaiak  2013

42

Page 43: Errotxapeako jaiak  2013

43

ERASO SEXISTARIK EZ!Erasoak aurrikusteko baliabideak:

• Gogorarazi erasotzaileei EZ, EZ dela. Emakume batek eskubide osoa dauka nahiduena eta nahi ez duena aukeratzeko. Zuk ezin duzu bere erabakia hartu.

• Neketsua eta nazkagarria izatea ez da ligatzea, erasotzea baizik.• Drogaren erabilerak eta neurrigabekeriak ez dute eraso bat justifikatzen. Inolaz ere

ezin duzu emakume batek eraso bat jasan dezala baimendu.• Kalea, gaua, eguna, jaiak, pertsona guztien gozamenerako dira. EZ izan gaizkidea,

aurre egin eta EZetz esaiezu erasotzaileei.

Zer egin eraso baten aurrean?• Uste baduzu emakume bat eraso egoera batean dagoela, berarengana joan. Ongi

dagoen eta laguntzarik behar duen galdetu.• Erasotzaileari egoera gaitzesten duzula jakinarazi, emakumeak erasotzea ez zaizu-

la dibertigarria iruditzen ezta normala ere.• Ez ezazu erasorik onartu, aurre egin eta salatu itzazu horrelako egoerak.

Zer egin eraso baten aurrean?• Eraso egoera baten aurrean sua oihukatu jendearen arreta pizteko.• Egoera bat gustatzen ez bazaizu, jakinarazi (ezagun bati bederen). Esan argi eta

garbi. EZ da EZ!! • Jazartzen edo jipoitzen bazaituzte, zure lagunen babesa bilatu, gertatzen zaizuna

esan. Laguntza bilatu. EZ zaude bakarrik!!• Gogora ezazu zure begirada, ahotsa eta gorputza erasotzaileei aurre egiteko armak

direla.

Jipoiak edo eraso sexuala jasan badituzu (nahiz eta aurre egin diezun eta erasosaiakeran geratu den).

• Oraindik salatu nahi ez duzun arren, gogoratu gorputza garbitzen baduzu, epaike-ta batean lagungarri izan daitezkeen frogak galduko direla.

• Konfidantzako norbait deitu, lagunak edo familia, lagundu zaitzaten.• Ospitalera edota auzitegira joan zaitez eta gertatu zaizuna kontatu auzitegiko zain-

keta jasotzeko.• Nahi duzunean emakume taldeetara joan zaitez. Gaitasuna duten pertsonen lagunt-

za bilatu. Ez zaude bakarrik!

ERASO SEXISTEN SALAKETA TELEFONOA: 699 687 687

Page 44: Errotxapeako jaiak  2013

4444

Page 45: Errotxapeako jaiak  2013

45

¡AGRESIONES SEXISTAS NO!Recursos para prevenir agresiones:

• Recuerda a los agresores que NO es NO. Una mujer tiene el mismo derecho a de-cidir lo que quiere y lo que no. No puedes decidir por ella.

• Ser plasta o baboso no es ligar, es agredir.• Ni el uso ni el abuso de ninguna droga justifica una agresión. Ni “borracho” per-

mitas que se agreda a una mujer.• La calle, la noche, el día, las fiestas, son para el disfrute de todas las personas. NO

seas cómplice, actúa y di no a los agresores.

¿Que hacer ante una agresión?• Si piensas que una mujer está en situación de agresión, dirígete a ella. Pregúntale

si está bien, si necesita ayuda.• Haz saber al agresor que rechazas la situación, que no te parece ni divertido, ni

normal agredir a las mujeres.• No toleres las agresiones, actúa y denuncia este tipo de situaciones.

¿Qué hacer ante una agresión?• Ante una situación de agresión grita fuego para llamar la atención de la gente• Si una situación no te gusta, hazlo saber (aunque sea un conocido). Dilo claro y

contundentemente. ¡NO es NO!• Si te acosan o maltratan, respáldate en tus colegas, cuenta lo que te pasa. Busca

ayuda. ¡NO estás sola!• Recuerda que tu mirada, voz y cuerpo son armas para enfrentarte a los agresores.

Si has sufrido maltrato o una agresión sexual (aún si te has defendido y se ha que-dado en intento)

• Aunque todavía no quieras denunciar, recuerda que si te lavas se pierden pruebasque te pueden ayudar de cara a un juicio.

• Llama a alguien de confianza, amistades o familiares, para que te acompañen.• Acude a un hospital o juzgado y cuenta lo que te ha pasado para recibir atención

forense.• Cuando te apetezca acude a grupos de mujeres. Busca ayuda entre las personas ca-

pacitadas para ello. ¡No estás sola!

TELEFONO DE DENUNCIA DE AGRESIONES SEXISTAS: 699 687 687

Page 46: Errotxapeako jaiak  2013

46

Page 47: Errotxapeako jaiak  2013

47

Page 48: Errotxapeako jaiak  2013

SEGUROS EINVERSIONES

48

Page 49: Errotxapeako jaiak  2013

49

Urtero bezala Errotxapeakojaiak iristear daude eta aurten ereguztion esfortzua dela eta, festaz,alaitasunez eta giro paregabeaz be-tetzea lortuko dugu. ErrotxapeakoErraldoien Konpartsa bertan egongogara gure auzoko kaleak alaitzen.Auzokide guztiek disfrutatzea dagure xede nagusia, auzoko txikitxo-ek gehien bat, zeintzuk haien irriba-rre eta aurpegi liluratuekin gure lanamerezi izatea lortzen duten. Kon-partsa bat sortzea eta mantentzea ezda batere erraza, esfortzu eta ardurahandia behar du baina gurekin etort-zen zareten bakoitzean lan hori ba-lioesten da eta aurrera jarraitzea ani-matzen gaitu. Oso urrun geratzenzaigu 2009ko ekaina, arropa garbit-zaileak eta nekazariak erraldoietanisladatutak geratu ziren urte hura,Runa eta Motxorro izenpean. Urtebat geroago errotariak eta maiordo-moak gogorarazi genituen Arriaskoeta Txantxarranaren bidez eta pasa-den urtetik Pagoto eta Petit txikitxo-en atzetik dabiltza hauek izutu na-hian. Aurten ere erraldoiak dantzanarituko dira dultzainaren soinu go-xoarekin Errotxapeako auzoan zehareta espero dugu zuek, auzokideek,gustuko izatea.

Jai Zoriontsuak opa dizuegu!

Un año más se acercan las fiestas denuestro barrio, la Rotxapea, y un año máscon el esfuerzo de tod@s conseguiremosque durante estos tres días las calles delbarrio se llenen de animación, celebracio-nes y buen ambiente. Desde la Comparsade Gigantes de Rotxapea-ErrotxapeakoErraldoien Konpartsa no queremos faltar aesta cita y por ello saldremos un año más aanimar las calles del barrio más antiguo dePamplona. Nuestra mayor ilusión es poderhacer disfrutar a tod@s l@s vecin@s quequieran acompañarnos y en especial a losmás pequeños, que con sus sonrisas y carade admiración hacen que este esfuerzo me-rezca la pena. No es fácil crear un compar-sa para el barrio y mucho menos mantener-la día a día, requiere mucho esfuerzo ydedicación, pero que se ve recompensadopor tod@s y cada un@ de los que nosacompañáis. Allá queda aquel junio de2009 cuando lavanderas y hortelanos que-daron inmortalizados para siempre en lasfiguras de Runa y Motxorro. Un año des-pués, molineros y mayordomos se refleja-ron en Arriasko y Txantxarrana, y final-mente, desde hace un año, que Pagoto yPetit persiguen a los más txikis tratando deasustarlos. Este año los gigantes volverána bailar al son de la dulzaina por las callesde nuestra Rotxapea para tod@s sus ve-cin@s y esperamos que sea de vuestroagrado.

Felices Fiestas!!!

Comparsa de Gigantes de RotxapeaErrotxapeako Erraldoien Konpartsa

Page 50: Errotxapeako jaiak  2013

50

Page 51: Errotxapeako jaiak  2013

51

IBILBIDEAK-RECORRIDOS:

Ostirala 7 Viernes 19:00etan:Colorin Coloradp, Ochagavia,B. Tirapu, recinto festivo, B. Tirapu,Raimundo Lanas, Juslarocha, Enamorados , Colorin Colorado.

Larunbata 8 Sábado 18:00etan:Colorin Colorado, Enamorados, Rio ARga ,Plaza Pompeyo, Arbi-zu, Errotazar, Igal, Isaba, Artica, Virgen del Rio, Ustarroz, SantaAlodia, Colorin Colorado.

Igandea 9 Domingo 10:00etan:Colorin Colorado, Ochagavia, Juslarrocha, Arbizu, Jouquin Beun-za, Trav. B. Tirapu, Rio Arga, Trav. De Las Huertas, J. Beunza, Ez-caroz, Jaurrieta, Sarries, J. Beunza, Ochagavia, Jaurrieta, Oronz,Izalzu, Ochagavia, Colorin Colorado. Hacia las 13:30h despedidade los gigantes en Colorin Colorado.

Igandean 18:00 domingo Plaza Iturriotzagatik. Erraldoi txi-kiak. Gigantes txikis Iturriotzaga.Plaza Iturriotzaga, Garde, Uztarroz, Artika, Isaba, Enamorados, Ot-xagavia, Bernardino Tirapu, Recinto festivo donde hacia las 19,15h realizaran un par de valses y para terminar la polonesa dejan-do a los mayordomos espacio para que con su baile tradicionalanuncien el final de fiestas.

Errotxapeako Erraldoien ibilbideakRecorrido de comparsa de Gigantes de Rotxapea

Page 52: Errotxapeako jaiak  2013

52

Page 53: Errotxapeako jaiak  2013

53

Page 54: Errotxapeako jaiak  2013

54

Page 55: Errotxapeako jaiak  2013

55

Arrotxopea, Iruñeako auzo histori-koa, Iruñeako jendearentzat auzo utzibat izatetik auzo handi eta erakargarrie-netako bat izatera pasa zen gauetik goi-zera. Arrotxapean ia 12.500 etxebizitzadaude, hauetako 9700 etxeetan 30.000pertsona bizi dira eta langileriak osat-zen du biztanleriaren gehiengoa ( 20 eta60 tartean dauden 18.000 lagun daude).Gaur egun langabezi tasa izugarri handibat jasaten ari gara, gainera zoritxarrez,egoerak ez du hobera egingo, krisiangeroz eta gehiago hondoratzen joangogara gure agintariek aplikatzen ari direnpolitika ekonomiko eta sozialei esker,horregatik etxe kaleratzeak egunero pil-pilean egongo den gai bat izango da ta-malez.

Hasteko ordua da, dagoeneko arazohori daukagulako konturatzen ari ez ba-gara ere. Horregatik, ARROTXAPEAETXE KALERATZE STOP-etik ezdugu utziko inongo etxe kaletzerik da-gokion salaketa gabe gelditzea, ez bai-tugu uste gaur egun aplikatzen ari direnpolitikek etxe edo lan duin bat izatekoeskubidea zaintzen eta gutxiago ber-matzen dutenik.

Badakigu jaiak diren egun hauetanaskori ahaztuko zaiela auzo bezala ditu-gun arazoak,baina auzo hau matxina-tua eta borrokazale da, horregatik men-derakaitzak garelako oso garrantzitsuada gure laguntza beha duten auzokidehorietaz ez ahaztea eta ahal dugun neu-rrian gure laguntza ematea.

Ekainaren 7an, ostirala, 17:30etatikaurrera jai esparruan aurki gaitzakezuenahi duzuen guztirako!!

ANIMO JAIETAN ETA ONGI PA-SA

JAIETAN ERE BORROKATU

Arrotxapea barrio histórico de Iru-ñea, de la noche a la mañana paso de serun barrio abandonado a ser uno de losmas grandes y atractivos de las gentes deIruñea. Casi 12.500 viviendas de las cua-les 9.700 están habitadas por 30.000 per-sonas, en su mayoría gente trabajadora(18.000 entre 20 y 60 años). A día de hoysoportamos una alta tasa de paro y gra-cias a la política de los gobernantes quetenemos, la situación no va a mejorar sino que ahondaremos mas en la crisis, ha-ciendo de los desahucios orden del día enArrotxapea.

Por que ya tenemos ese problema y nonos estamos dando cuenta, es hora deempezar.

Desde aquí ARROTXAPEA STOPDESAHUCIOS no permitiremos que nin-gún desahucio se quede sin denuncia, porque no creemos que las políticas de hoyen día sirvan para preservar los derechosde una vivienda digna, del trabajo...

Sabemos que estos días de fiesta amuchos se les olvidara muchos de losproblemas que tenemos como barrio, estebarrio rebelde y combativo, es por elloque aunque estéis de fiesta no olvidéis, aesos vecinos que necesitan todo nuestroapoyo.

El viernes 7 a partir de las 17:30h,nos podréis encontrar en el recinto festi-vo, para aquello que deseeis.

ANIMO JAIETAN ETA ONGI PASA

JAIETAN ERE BORROKATU

Deshaucios

Page 56: Errotxapeako jaiak  2013

56

Page 57: Errotxapeako jaiak  2013

57

Errotaberri elkarteaBerriz ere auzoko jaiak heldu dira bai, urte

luze bat pasatu da, eta ikusten dugu gauzak ez di-rela hobetu. Krisi garaian jarraitzen dugu: auzo-kide asko gaizki pasatzen ari dira, etxegabetzeak,murrizketak, langileriaren eskubideen aurkakoerreformak… Trabak besterik ez ditugu jasotzenjai herrikoi batzuk iristen direnean. Estatuekerrepresioa besterik ez dute ezagutzen…

Hala eta guztiz ere, auzokideok itxaropentsueta gogotsu hartzen ditugu gure jaiak. Merezi di-tugu! Baina ezin dugu ahaztu, auzokide batzukoraindik ezin izango direla egun hauetan hemenegon. Faltan botako zaituztegu!! Jakin ezazue na-hiz eta milaka kilometrotara egon, oso hurbil sen-titzen zaituztegula.

Errotaberri elkartetik, euskal kultura eta eus-kararekiko kompromisoa berretsi nahi dugu, ho-rrexegatik, urtean zehar eta jaietan, gure kulturaeta gure hizkuntza zaintzen eta bultzatzen jarrai-tuko dugu. Urtean zehar elkartean antolatutakoekimen guztietan parte hartzera gonbidatu nahizaituztegu.

Beti bezala, gogo onez gainerako kolektibozein auzokideekin elkartuko gara prestatu direnekintzak gozatzeko, jai alai eta partehartzailehauei sona handia ematen jarraitzeko.

Jaietan oso ongi pasa dezazuen besterik ezdizuegu opa. Eta ahal duzuen heinean laguntzaematea, jaiak ez baitira bakarrik antolatzen. Urte-an zehar Jai Batzordeak eginiko lanaren fruitu di-ra eta beraien ibilbidea ez da erraza. Mila eskerzuei ere bai!!

Como cada año, ya tenemos las fiestas enci-ma de nuevo. Y por desgracia, hay que decir quelas cosas no han mejorado en el barrio. Segui-mos en época de “crisis”; cada vez que intenta-mos organizar cualquier evento popular, lo únicoque recibimos son trabas municipales; los esta-dos siguen ofreciendo solo represión…

A pesar de esto, acogemos las fiestas con es-peranza y muchas ganas. ¡Nos las merecemos!En estas fiestas, como en el resto del año, echa-remos de menos a todos los que por razones aje-nas a su voluntad no pueden disfrutarlas connosotros.

Solo nos queda decir que disfrutéis mucho yrecordar la importancia que tiene el ayudar en laorganización de las fiestas, dado que no se orga-nizan y no se llevan adelante por si solas. Quere-mos agradecer a la Jai Batzordea su labor du-rante todo el año.

Por nuestra parte, como sociedad activa den-tro de Arrotxapea, intentaremos colaborar en loque sea posible en el impulso de unas fiestas po-pulares y euskaldunas. Y no solo en fiestas, queel año es mas largo y nos da muchas posibilida-des a todos!!

Gora Arrotxapeako jai herrikoi, parte hartzai-le, euskaldun eta parekideak!!!

GALTZAGORRI ELKARTEAGaltzagorri Elkarteak Jai Zoriontsu eta Parte-

hartzaileak opa dizkizue eta, igandean, ekainak 9angoizeko 12:00etan elkartean eginen den herri txis-torradara gonbidatzen zaituzte. Txalapartak ekital-dia alaituko du.

La Sociedad Galtzagorri os desea unas felices yparticipativas fiestas del Barrio. Y os invita a latxistorrada popular que se celebrará el domingodía 9 a las 12:00 en los locales de la sociedad. Elacto estará animado por la txalaparta.

GORA ERROTXAPEAKO JAIAK!!!

Page 58: Errotxapeako jaiak  2013

58

Page 59: Errotxapeako jaiak  2013

59

Page 60: Errotxapeako jaiak  2013

60

Page 61: Errotxapeako jaiak  2013

61

Page 62: Errotxapeako jaiak  2013

62

Page 63: Errotxapeako jaiak  2013

63

Page 64: Errotxapeako jaiak  2013

64

Page 65: Errotxapeako jaiak  2013

65

Errotxapeako Euskal Herrian Euskaraz“Gizonak eta emakumeak, guztiak ziren eder askoak, begi

handi-handiak zituzten guztiek eta batzuek baita berdeak ere.Bazindoazen kale espaloitik tirriki-tarraka eta, haietako bat au-rrean ikusi baino lehen, espaloitik jaisten ziren pasatzen uzteko.Hasieran, osabak adeitasunaren eta edukazio onaren keinu bi-kaina zela pentsatu zuen, baina arreta handia jartzen zienez in-guruan gertatzen zirenei, berehalaxe konturatu zen beti beltzekuzten zutela pasatzen, eta gainera soilik zuriekin egiten zutelaeta ez euren artean; izan ere bi beltzek elkar topo egiten zutene-an espaloi beretik joaten ziren arazo handirik gabe.

Kontakizuna bukatu zuenean entzule denok bat etorri ginen.Hura diskriminazio kasu nabaria zen bahamarrentzat, kanpota-rrei sistematikoki lehentasuna eman behar baitzioten morroiakbalira bezalaxe. Baten batek erantsi zuen: <<Ene… han ere kan-potarrak nagusi>>.

Horretan ari ginela, sumisio nazkagarri haren kontrako in-dignazioa konpartitzen, osabaren bilobetariko bat iritsi zen an-dregaiarekin, eta neskak adeitasunez agurtu gintuen:

<<Buenas noches>>.Hura iritsi arte zazpi katalan zeuden gelan. Ordutik aurrera,

gelan sartzen zen edonork esango zukeen bederatzi gaztelania-dunen aurrean zegoela, izan ere, harrezkero hitz egin zuten guz-tiek neska iritsi berriaren hizkuntzan egin zuten. Bi hitz askiizan zituen nire familiaren konbertsio linguistikoaren mirari hu-ra eragiteko.

Bitartean, osaba Enric, solasaren erritmoa galduta, hanketarabegira zegoen, isilik, eta niri gogora etorri zitzaizkidan, auskalozergatik, Bahametako beltz eder haiek.”

Ez zaitez espaloitik jaitsi!!! Errotxapeako jaietan ere Euska-raz bizi!!!

Page 66: Errotxapeako jaiak  2013

66

Page 67: Errotxapeako jaiak  2013

67

Page 68: Errotxapeako jaiak  2013

68

Page 69: Errotxapeako jaiak  2013

69

Page 70: Errotxapeako jaiak  2013

Hegan

70

Page 71: Errotxapeako jaiak  2013

71

Colaboradores - LaguntzaileakAsesoría Central

Farmacia FernandoMarcos

Protima

Arquitectos Runa

Underground

Farmacia FernándezLabat

Talleres Ormazabal

Farmacia Laura UrizLópez

Farmacia Belzunce

Peluqueríá Nahia

Bar Garés

Estética Armonía

Tecno Ventana

Joyería Piedra Luna

Fontanería Ustárroz

Peluquería Malú

Farmacia MaiteSantesteban

Bar Garoa

Mapfre

Herbodietética Acebo

Abogado J. Echeverría

Autoescuela La Rotxa

Peluqueríá José García

Lamaku

Dolce Vita

Tapicería Artica

Electricidad Roberto

Peluquería Antonio

Prysma

Saltoksalto

Mercería Angelines

Joyería Garaicoechea

Mosaico

EbanisteríaLa Extremera

Mercería Mariví

Inmobiliaria Artica

FarmaciaLeonor Munárriz

CristaleríaSan Francisco

Theara Decoración

Tahona Arga

Cervecería Louisiana

Pescadería Arana

Farmacia Beatriz Arbizu

Talleres Iñaki

Bar RestauranteEl Rincón

PinturasMatías Jadraque

Estética Cavitbell

Herboristería Jannu

Todo para el hogar

Oialki Telas

Cocinas Manolo Saiz

Farmacia Berta Abad

Seguros Alayzazu

Confecciones Molinero

Agricultorde Sartaguda

Procolor

Cervecería Marabu

Carnicería Sergio

Seguros Bilbao

Carpintería deAluminio Barkero

Electrónica Ega

Egurlan

Confecciones Conalca

Toña Marín

Farmacia AguirreEsparz

Page 72: Errotxapeako jaiak  2013

72

Peluquería Tu Imagen

Auto Integral Aldave

Optica Boulevard

Caña Dulce

Peluquería Destellos

Clinica Veternaria Ibaia

Floristería Madreselva

Papelería Globo

Farmacia Puente Oblatas

FarmaciaÁlvarez-Chiquirrin

Peluquería Anelier

Mercería Angelines

Zapatero Cándido

Libreríá Lorea

ElectrodomésticosSaldaña

Tahona de la Rocha

Lucca

Global ServiciosCulturales

El Callejero

Servicio Técnico OficialVaillant

Txaro Moday Complementos

Frutas y verduras Lurgai

Peluquería Nerea

Taller de costura L.H.

Colaboradores - Laguntzaileak