{el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora...

20
{el vilatà} número 12 www.vilauniversitaria.com/elvilata El Vilatà núm. 13 editorial [pàg. 3] | fe d’erratas - còmic - foto denúncia [pàg. 4] | gat’07 [pàg. 5] | notícies [pàg. 6] | club de residents [pàg. 7] | estrany viatge [pàg. 8] | suicidio monárquico [pàg. 10] | futbol [pàg. 12] | sudoku [pàg. 16] | horòscop [pàg. 18]

Transcript of {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora...

Page 1: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

El Vilatànúm. 13

editorial [pàg. 3] | fe d’erratas - còmic - foto denúncia [pàg. 4] | gat’07 [pàg. 5] | notícies [pàg. 6] | club de residents [pàg. 7] | estrany viatge [pàg. 8] | suicidio monárquico [pàg. 10] | futbol

[pàg. 12] | sudoku [pàg. 16] | horòscop [pàg. 18]

Page 2: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata2

Page 3: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

Ei! El Vilatà 13 (ó 12+1 se-gons els vostre nivell de superstició) ha arribat. Molt tard? No. Mai és

tard per gaudir d’aquestes pàgi-nes. Més encara en època estival, prenent una cervessa (o qualsevol altra cosa, segons el vostre nivell d’alcoholisme)En aquest número trobareu un protagonisme principal, el fút-bol. El final del curs arriba amb el final de la Lliga i la Copa. No obstant això, no hi falta una nova edició de l’horòscop, els sudokus i textos molts interessants (o una merda d’articles, segons el vostre nivell d’interpretació de la narra-tiva vilatana). Quelcom més a dir? Hi tant. I ho re-petirem una vegada i un altra. Aquí teniu el vostre espai, així que vosal-tres decidiu que feu amb el vostre art. Compartir un farà lliures.

Staff

Direcció i coordinació: Óliver Miranda Albert CusidóPablo AlegreBeatriz Mora

Direcció comercial:Pablo AlegreJosep Enric

Disseny i maquetació: Óliver Miranda

Passatemps: Mariona Salvadó

Portada i contra:Ferran Folgada

Adreça: Club de Residents. Bloc C, baixos. Vila Universitària.

Telèfon i a/e: 935817476

Email: [email protected]

Edita: Vila Universitària.

*El Vilatà no es fa responsable de l’opinió dels seus col·laboradors.

Amb la col·laboració de l’Edifici d’Estudiants de la UAB

3

EditorialRetazos de pseudoliteraturaPor Óliver Miranda

el vilatà volia dir quelcomfalso literato

suddenly, love

Hoy me intenté enamorar. Pensé en las ciento y una cosa que podrían hacerme no poder vivir sin ella. Lo intenté con todas mis fuerzas. Ido-latrándola y asesinando al resto del mundo que me rodea. Soñé que se-ría feliz al despertarme a su lado. Soñé. Sueños. Inventiva. Muy lejos de la realidad.No puedo enamorarme. No puedo.Sabes por qué? Porque subo al tren y me enamoro de repente. Sin utili-zar sueños, sin utilizar mi imagina-ción, nada. Me enamoro.

four roses

Pasan diez minutos de las nueve de la mañana. Cuando el Four Ro-ses termina en Ballatines, sólo la compañía puede salvar la noche. Lo hace, y tú coges un metro que no sabías que estuviera allí. Ahora sue-ñas, sueñas que algo mágico ocurri-rá justo antes de llegar al séptimo. ¿Te imaginas? ¿Para que imaginar si sé que nada de eso llegará nunca a suceder?

tornar a somriure

Ni ara se molt bé que vull escriure, ni abans sabia que havia de dir. No vull fer metàfores, no vull pintar cap cuadre abstracte que es defineixi com un intent de descriure la reali-tat, no. No vull. No vull utilitzar les paraules per amagar. No.

Viure sense viure no m’ha ensenyat com actuar en aquestes situacio-ns. En realitat, no m’han ensenyat a actuar ni als bons, ni al mals mo-ments.Desitjo tant que tornis a somriure com abans, desitjo tant que ens pu-guem tornar a veure per compartir una qüotidianitat que mai havia tin-gut, i que he descubert amb tu.Desitjo tant tornar-te a abraçar.

no más polémicas, idiota

La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano.Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado. Cabreado conmigo mismo por ser tan estúpido como para darle de comer a los carroñe-ros. Tu trabajo ya no está por ahí. Niño, crece un poquito.Evito entrar al trapo de las provoca-ciones porque no llevan a ninguna parte. Y he decidido que las únicas polémicas protagonizadas por mi persona serán las que me reporten un interesante montante económico. ¿Polémica sin cheque? No, gracias.

maquillaje artístico

Sus naturales ojos azules no son lo único que tardarás tiempo en olvi-dar. No. Ella es lo que estás buscan-do. O tal vez no estés buscando nada en especial, sino que sucede así. Aparece y entonces sientes que es-tás sobre la ‘X’ que marca el tesoro. Todo es tan sencillo, tan complejo…

Page 4: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata

aquesta és la pàgina 4

4

fe d’erratas

còmic foto denúncia

email recibido el 19 de mayo

“Buenos días,

Sinceramente, creo que hago un favor a esta comu-nidad dando permisos de publicación de mi obra en esta revista vilatana. Lo que me parece muy mal es que me los plaguen de faltas y me los manipulen. Soy el autor del artículo Recemos a la ilusión, con fuente original en:

http://kryser.wordpress.com/2006/10/31/re-quiem-for-a-dream

y me gustaría saber porque ha sido amputado, ya que faltan partes importantes del artículo ( p.ej. penúlti-mo párrafo) y manchado con horribles faltas de or-tografía como *cangrenado, que denotan un amplio desconocimiento sobre la lengua castellana, del cual me enorgullezco de carecer.

Esperando una respuesta convincente y una fe de erratas en el siguiente número, me despido atenta-mente

Roi Villar Vázquez (kryser)

Respuesta de El Vilatà

Buenas tardes Roi,

Sentimos muchísimo el error, del que no encontramos otra explicación que no sea un error al maquetarlo, porque sinceramente no pasó por ninguna edición. Así pues, el mismo archivo que se recibió (vía Bea, creo) fue el que publicamos en El Vilatà. Repito, los errores entonces vienen de la maquetación, en ningún caso de una manipulación como denuncias.

Así pues, en el siguiente número aparecerá una fe de erratas con la dirección del post para que todo el mun-do pueda acceder al texto original.

El Vilatà.

Page 5: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

Gat’07

gat’07

5

Guanyadora VI edició “Concurs de Narrativa”

El 17 de maig passat es va proclamar a la Raquel Andrés Dura, com la guanyadora de la VI edició del “Concurs de Narrativa de la Vila” per la seva obra “El Ciclo vital de una manzana”.

Com a reconeixement a la seva obra, la Ra-quel gaudirà d’un viatge a Tuníssia per a dues persones. A banda del primer premi, el jurat també va reconèixer com a finalista a la obra “La Calma y la tempestad”, d’en Jau-me Llorens Serrano.

Aquest certamen ha estat esponsoritzat per VIATGES TAGUS, de la Plaça Cívica.

Espartanos, campions de la Gimkana’07

Tots els equips van mostrar un gran nivell en les diferents proves d’habilitat, velocitat, equilibri... i sobretot, molt bon humor i ga-nes de passar-s’ho bé tongue La classificació final va ser:

1r. ESPARTANOS (42 punts)2n. RUGUCAMACU (37 punts - Millor Canvi de Roba) empatats amb INDECI-SOS (37 punts - Millor Streaptease)3r. MAKAKOS (35 punts - Premi a la Re-gularitat)4t. YERBAMATE (28 punts - Millor Deco-ració de Carretó)

Volem donar-los les gràcies a tots ells per la seva participació, i els bons moments que ens van fer passar.

Page 6: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata6

notícies

Recollida de claus al setembre

Si ja heu signat el contracte per al proper curs 2007/2008 i voleu re-collir les claus del vostre aparta-ment durant la primera quinzena de setembre, heu d’anar directament a la sala C del Club de Residents.

La recollida de claus també pot ser un bon moment per fer una retro-bada amb els vostres companys de pis, prendre un refresc...Vila Uni-versitària us convida. Del 3 al 7 de setembre, en el moment de recollir les claus, rebreu un tiquet, vàlid per una consumició a la carpa que tro-bareu ubicada a l’entrada de la Sala C del Club.

Fi de contracte 2006/2007

Finalitza el curs acadèmic 2006/2007, i també el contracte d’arrendament que vàreu signar el setembre passat. Us recordem que el proper dissabte 30 de juny a les 12.00hrs es descodificaran automàti-cament totes les portes d’entrada als apartaments de Vila Universitària.

Si teniu qualsevol inconvenient greu que us impedeixi deixar lliure el vostre apartament el dissabte 30 de juny a les 12.00 hrs, preguem ho comuniqueu el més aviat possible a la recepció de Vila Universitària.

L’estiu s’instal·la a la Vila

Des del dimarts 15 de maig, la pis-cina de Vila Universitària ja està oberta al públic i a disposició ex-clusivament del vilatans. Segur que, de dilluns a diumenge, entre les 10.00hrs i les 21.00hrs, trobareu el moment per a fer un capbussó.

A la Vila, també pista de volley

Els residents ja compteu amb una nova instal·lació esportiva de quali-tat. La pista de volley i futbol platja va ser inaugurada durant la jornada del Gat ’07, el 17 de maig passat.

Si voleu fer-ne ús, només heu de passar per recepció, per a omplir el formulari de reserva, i, sobretot, tenir ganes de passar una bona es-tona!

Notícies Vila Universitària

Si està en blanc és perquè tu vols!

Tu pots omplir aquesta o qualsevol pàgina, dóna-li color

(bicolor) a El Vilatà! Envia’ns el que vulguis: articles,

dibuixos, fotos, comentaris, entrevistes...

e lvi lata@gmail .com

Page 7: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata 7

club de residents

Club de Residents

Carnet ISIC / Club de residents

Aquest carnet doble permet als seus usuaris gaudir dels des-comptes i avantatges varis que té l’ISIC a arreu del món i gaudir de les diverses prestacions que ofe-reix el club. El doble carnet té un cost de 6 € i es pot tramitar a les oficines de la Vila.

Sala d’estudis

El club posa a disposició dels seus membres la sala d’estudi que es troba situada als baixos del Bloc C i que obrirà les 24 hores per facilitar l’estudi a totes aquelles persones in-teressades.

Servei de consigna

El passat dilluns 18 de juny va obrir les seves portes el servei de consig-na per aquells vilatans - membres del Club de Residents- que vulguin dipositar objectes durant l’estiu.

Calendari i horaris servei

Per deixar els objectes Del 18 de juny al 15 de juliol De dilluns a divendres: de 16.00 a 17.00 hrs Dia 29 de juny: de 10 a 12, i de 16 a 18 hrs

Per recollir els objectes

Del 28 d’agost al 30 setembre De dilluns a divendres De 16.00 a 17.00 hrs

Instruccions

Es tracta d’un servei gratüit exclusiu per membres club de residents/ISIC. Aquest carnet es pot tramitar a les oficines de la Vila

Per utilitzar aquest servei:

Cal acreditar, amb el carnet, la con-dició de membre.

Només es poden deixar 6 paquets o caixes per persona.

Les caixes han d’anar ben tancades i rotulades amb el nom del soci del club.

No es permet deixar sofàs ni mata-lassos.

Cal respectar l’horari indicat.

Els objectes que el 30 de novembre no hagin estat retirats, seran lliurats a la beneficència.

Copa Coca-cola de Fútbol platja

El proper cap de setmana del 7 i 8 de juliol es celebrarà el 1r Torneig Coca-Cola de Futbol platja, que tin-drà lloc a la pista recentment inau-gurada a la Vila Universitària.

Si us animeu a competir-hi, a més de l’experiència, gaudireu d’un am-bient festiu, amb música, animació, i regals per als participants.

Podeu consultar les bases del tor-neig i els preus d’inscripció –amb descompte per als residents- a la re-cepció de Vila Universitària.

rastesextensions

allisats tèrmicsaromateràpia

massatges capilarsmaquillatge fantasia

depilació amb cera de xocolatamassatges amb olis essencials

i altres serveis...

Bloc F Campus UABBellaterra (Cerdanyola del Vallès)Tel. 935804542e-mail [email protected]

...pròximament, ‘piercings’

Page 8: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata8

L’apassionant i estrany viatge al món de la publicitat

L’Alícia començava a estar cansada de seure al costat de la seva germana, al mar-ge d’un riu, i de no tenir res

a fer. Era una tarda d’estiu avorrida, d’aquelles que no oferien cap mena de distracció. Però tot d’una, va pas-sar una cosa que a tothom hauria ha-gut d’estranyar, també a la inquieta Alícia. I aquesta cosa que a tothom hauria hagut d’estranyar, també a la inquieta Alícia, era ni més ni menys que un conill blanc que, vestit amb una elegant armilla, observà de sob-te el seu rellotge de butxaca i excla-mà tot alterat: “Ai, el Príncep de les Galetes, que em renyarà el Príncep de les Galetes per fer tard!”.

Els que coneguin el llibre de Lewis Carroll ‘Alícia al país de les mera-velles’, arribat aquest punt, és ben probable que pensin: “Però si això no ho diu pas!”. I no s’equivocarien. Però la qüestió és que aquesta no és la famosa història de la petita Alícia, sinó que és el que em va explicar un estrafolari testimoni que passava per allà. I el que em va explicar no crec que deixi ningú indiferent.

Com anava dient, la petita Alícia havia sentit dir al conill: “Ai, el Prín-cep de les Galetes, que em renyarà per fer tard!”. L’Alícia, encuriosida, li preguntà: “Perdoni, senyor Conill, qui és el Príncep de les Galetes?”.

“Insolent!”, li respongué, “Dius que no saps qui és el meu Príncep? Això es mereix un càstig! No és pas a mi a qui li toca recordar als desco-neguts que és un senyor tan famós que fins i tot apareix el seu segell a les galetes de xocolata, i precisa-ment per això es fa dir el Príncep de les Galetes. Altrament, oh, pobre de mi, que el Príncep m’estirarà les orelles!”.

I justament quan el Conill Blanc hagué acabat de dir això, s’entaforà per una llodriguera, de manera que l’Alícia, que era curiosa de mena, s’hi llençà, també.

Que n’era d’estrany, allò! Les parets d’aquell cau estaven plenes de pantalles de televisió en què hi apareixien imatges en moviment de senyors que conduïen veloços vehi-cles motoritzats, o de nois que ren-taven peces de roba amb una pols estranya, o de nens que menjaven tot joiosos unes preses de xocolata... i una infinitat d’imatges sense sentit per a l’Alícia.

Amb tot, la noia no s’havia ado-nat que ja feia molta estona que es-tava caient i que semblava que aquell pou d’imatges estranyes no s’hagués d’acabar mai, fins que, finalment, va impactar estrepitosament contra terra. Quan va recobrar el coneixe-ment, es trobava en una sala envol-tada de portes grans i petites, i una mica més enllà, al fons, hi havia una taula amb una ampolla brillant al capdamunt. “Què deu ser, això?”, es va preguntar l’Alícia, i va avançar decidida cap a la taula. Va agafar l’ampolla i va veure que a la part del darrere hi apareixia escrit: “Aquesta nova beguda conté pèptids làctics que ajuden a regular la flora intesti-

nal i a reduir el nivell de colesterol. Demostrat científicament”, i com a frase final: “Beveu-me”. Què devia voler dir tot allò? De totes maneres, l’Alícia va optar per beure-s’ho, ja que creia que no hi perdria res.

I en efecte, no va notar cap canvi, tot i que més endavant va ocórrer un fet que la va deixar sense paraules: el seu cos s’estava reduint fins que va acabar adquirint la mida d’una poma o d’algun objecte encara més petit. “Almenys”, va pensar, “ara em puc esquitllar per una d’aquestes portes minúscules. Què m’hi deu esperar al darrere?”.

En aquest punt de la història, convé fer una pausa per provar d’explicar amb el màxim nombre de detalls allò que l’Alícia va veure al darrere de la porta, ja que s’han ge-nerat diferents controvèrsies sem-pre que s’ha provat d’esbrinar què era exactament allò que l’Alícia hi va veure. En general, però, a partir del que va aportar el testimoni, to-thom estava d’acord en què es trac-tava d’un bell jardí, ple a vessar de

estrany viatge

Page 9: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata 9

les coses més meravelloses que mai hàgiu pogut imaginar.

Per començar, al mig d’aquest bell jardí s’hi trobava una font amb una estàtua de la qual brollava un lí-quid que no es podia dir ben bé que fos aigua, ja que era de color negre i, fins i tot, semblava gasós. En un altre indret, un grup de conills sem-blants al que havia vist abans, però en aquest cas rosats, que feien una cursa impulsats per un tub metàl·lic que portaven penjant a l’esquena (que més endavant se sabria que era una pila). També li va cridar força l’atenció una eruga que, asseguda còmodament damunt d’un bolet, estava fumant tabac amb un estri que recordava una pipa i que avui coneixem per cigarret.

En definitiva, era un autèntic compendi de tota mena de ginys estranys. Però l’Alícia no ho havia vist tot. No, perquè quan va alçar la vista, va poder observar que, allà a la llunyania, s’erigia un magnífic castell. Atònita davant d’aquella construcció insòlita, es va decidir a encaminar-s’hi i, mentre avançava,

va deduir que aquell devia ser un dia especial, ja que el jardí estava ple de gom a gom i es veia pertot ho-mes, dones i animals que cridaven eufòrics els visitants.

Es podien sentir coses com: “Tasti el nou caldo per beure a qual-sevol lloc, li encantarà”, “Contracti la nostra assegurança per a la seva llar, no se’n penedirà”. O “Escolti el nou disc d’aquest gran artista, és poesia per als sentits!”.

Pel que em va confirmar el tes-timoni, l’Alícia estava una mica es-poruguida, ja que mai abans s’havia trobat amb gent tan insistent com aquella. De fet, a causa de la por que tenia, no va saber com reaccionar quan un elegant flamenc que treba-llava per al Príncep li va oferir unes galetes de xocolata, de manera que es va mostrar complaguda i en va tastar dues. “Nyam, són delicioses! Quin gust tan dolç”, va exclamar en-cisada la noia.

Però el que no sabia la petita Alícia, ni tampoc cap dels que som

aquí assistint a la seva història, era que aquelles galetes estaven reser-vades per al berenar del Príncep. I el que tant ella com nosaltres des-coneixíem encara més eren les trà-giques conseqüències que aquest fet comportaria. No va haver de passar gaire estona perquè l’Alícia es tro-bés en un judici que s’havia celebrat per a determinar qui havia robat les galetes del Príncep.

Les súpliques de la pobra Alícia, argumentant que ella no les havia robat, sinó que un flamenc les hi havia ofert en un acte de generosi-tat, no van servir perquè el Príncep de les Galetes, juntament amb els seus consellers, poguessin canviar d’opinió pel que fa a la seva culpa-bilitat i, després d’una llarga estona de reflexió sobre el que calia fer, a la fi van anunciar, de forma solemne: “Que li tallin el cap!”.

Sorprenentment, en aquell mo-ment tots els assistents es van dema-nar diners entre ells, van començar a cridar com folls i es movien d’una forma barroera per la sala, i tot això davant de la petita Alícia, que va desitjar que s’acabés per sempre aquell horrible judici.

“Bon dia, germaneta. Ja t’has despertat del teu llarg somni, bella dorment?”, li digué a l’Alícia la seva germana gran, tot somrient.

“Com me n’alegro de veure’t!”, li contestà. “He somiat en un món en què les persones frisaven per ven-dre els seus productes i recorrien a tota mena de tècniques per dur a terme els seus propòsits. He passat molta por”.

“Quins somnis tan estranys, ger-maneta”, li respongué en un to afec-tuós la seva germana gran. “Quins somnis tan estranys!”.

TexTo: j.a. segarra [F-310]FoTos: Flickr

estrany viatge

Page 10: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata

¿qué nos depara el futuro?

10

Suicidio monárquico

Era época de exámenes. Nuestra única vestimenta era el pijama, y nuestra dieta peor que la habitual,

aunque parecía imposible: mejillo-nes en lata, croquetas congeladas y arroz insípido.

Esta alimentación junto con las horas de ‘concentración’ y ambiente agobiante que se respiraba en esta santa casa, nuestra Vila, nos hacían más susceptibles, más emocional-mente sensibles y afectivos.

¿Nuestras vías de escape? Pues las de siempre. Eran los únicos ele-mentos que podían retrasar nuestra locura: Messenger (aumentaba toda-vía más nuestro malestar, nuestros contactos estaban en la misma situa-ción); Youtube y televisión conven-cional. Y ahí es dónde quería llegar.

El miércoles 7 de Febrero llega-ba la noticia a nuestras casas: “Ha

muerto la hermanísima”. Bueno… lo cierto es que sorprendidos o in-diferentes tuvimos que cargar con horas de televisión sobre, lo que al-gunos medios apuntaban, la trage-dia de la familia Ortiz Rocasolano, chanchanchanchan!!!

Las mismas imágenes de la escuá-lida hermana durante horas y horas acabaron por despertar en nosotros un algo: odio extremo hacia todo lo que tenga que ver con la corona, o cierta admiración por la Leti (reac-ción que sólo podía aflorar después de horas y horas de machaque).

Seguramente os estaréis pre-guntando que de qué va esto, que porqué estoy volviendo a este tema ahora que ha pasado el tiempo y pa-rece que nadie recuerde a la difunta. El motivo es porque quiero recordar el airoso debate que se inició en mi piso sobre la monarquía. Lo cierto es que, tras varias horas de divaga-

ciones insulsas sobre el impacto que iba a tener la muerte de lahermana-de en nuestras vidas, llegamos a una predicción de futuro que a nadie le era indiferente.

La muerte de Érika Ortiz sume en una enorme depresión a la prin-cesa que provoca, en un comienzo, una mayor simpatía del pueblo (ya sabemos que el sentimiento de pena es el que mejor motivo de apego ha-cia alguien). Pero la experiodista nunca podrá recuperarse del golpe.

Don Felipe cansado de escuchar los lamentos de su esposa y teme-roso de que el sentimiento de infe-rioridad que siente a su lado desen-cadene en un final tan triste como el de su cuñada, decide divorciarse y rejuntarse con Eva Sannum, la polémica novia noruega. Leti enfa-dada por la reacción de su marido decide abortar de la hija que es-pera, a modo de venganza, e irse a

Page 11: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

¿qué nos depara el futuro?

11

comenzar una nueva vida junto a su verdadero amor y apoyo incondi-cional durante los años que estuvo en el trono, Alfredo Urdaci.

El pueblo ya no le apoya, el se-ñor Urdaci no cuenta con la apro-bación de la mayoría de la ciudada-nía. Respecto a la pequeña Leonor, avergonzada por la actitud de su madre y resentida por la decisión de su padre de renunciar al trono, decide marcharse con su familia de Barcelona, en compañía, también, de Federica y Froilán. Los duques de Palma agobiados por fotógrafos y periodistas venden su modesta ca-sita de Pedralbes y marchan a vivir a la isla de su ducado, lejos de los focos, aislados de todo aquello que tenga que ver con la realeza.

La reina Sofía, por su parte, aprende a hablar, hecho bastante significativo. Y se aplica el cuento de que los trapos sucios mejor la-varlos en Dolce Vita. Aterrada por un final como el de su familia en Grecia decide hacer públicos todos los detalles de la Casa Real, de nue-vo un miembro de la realeza, como ya hemos comentado que hará Leti-zia, empleará el recurso de la pena para ganar el cariño del pueblo.

El rey decide pasar a mejor vida, abdica y en compañía de los duques de Lugo marcha a Colombia, de don-de proceden sus polvos de la felicidad. Don Juan Carlos está cansado de so-

portar los atacantes comentarios de su esposa, quien, después de la deci-sión de su marido, deja de ser reina para ser imagen del iogurt griego.

Existe un enorme vacío de po-der. Zapatero, aturdido con el com-portamiento de la realeza, proclama la III República Española desde el balcón de la Moncloa. Por su parte Montilla, en su intento de ser que-rido por los catalanes, declara el Estado Independiente Catalán, del que se nombra rey.

Frente a esta situación don Án-gel Acebes, don Eduardo Zaplana y don Mariano Rajoy planean un gol-pe de estado, que acaba siendo un

al teu costat

fracaso. Decepcionados por lo que titulan ‘la desintegración de España’ movilizan a los simpatizantes dere-chistas para salir a la calle e iniciar la II Guerra Civil española.

Ahora estaréis pensando que, o bien, estamos locos, o bien, os gustaría probar lo que fumamos aquella noche de exámenes. Pero lo cierto es que nadie sabe lo que nos depara el futuro, como tampoco po-demos infravalorar la repercusión del suicidio de una licenciada en Bellas Artes.

TexTo: loliTa [k-011]FoTos: orpailleur (Flickr)

Page 12: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata

futbol

12

¡Botafumeiro campeón!

No podía ser de otra ma-nera. Por tercer año con-secutivo la copa se ha decidido en los penaltis.

Botafumeiro y Almogavers realiza-ron un extraordinario torneo y dis-putaron una de las finales más emo-cionantes que se recuerda en la Vila, con resultado final de 6-6.

Botafumeiro ganó la final en los lanzamientos de pena máxima gra-cias al acierto en sus tres disparos y a la gran parada de su portero, Xevi, en el primer lanzamiento de Almo-gavers, a cargo de Xisco, el mejor de su equipo en el torneo. Con esta victoria Botafumeiro conseguía por fin su primer título en su segunda temporada.

El partido llegó al descanso con un cómodo 4-2 para Botafumeiro y, a falta de 5 minutos para el final, el resultado aun era más amplio, 6-3, gracias a dos golazos de Nil. Pero la tenacidad y la fe de Almogavers

Resaltar la alta participación de equipos en la copa y el nuevo formato ‘Champions’ que permitió a los equipos jugar tres partidos mínimo.

Botafumeiro consiguió su primer título

Page 13: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

futbol

13

lograron la remontada con el empa-te final en el último minuto. No dio tiempo para más y en los penaltis el portero de Botafumeiro fue clave deteniendo el primer disparo. El pe-nalti de la victoria lo lanzó Herny al estilo Panenca.

Ambos equipos llegaron a la final derrotando a Cine de Barrio y Cau, que partían como favoritos. Botafu-meiro se vengó de Cine inflingién-dole la mayor goleada que han reci-bido, 11-4. La superioridad de Bota fue plausible en todos los aspectos y así lo demuestra el marcador. Por su parte, Almogavers empezó muy fuerte y el Cau no encontró la ma-nera de parar a Xisco, autor de los únicos cuatro goles del partido al descanso. En la segunda parte, Cau apretó y consiguió colocarse 7-6, pero ya no dio tiempo para más y Almogavers se convertía en la sor-presa de la copa.

Almogàvers realizó un gran final de Liga y una excelente Copa.

Page 14: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata14

futbol

El CAU, título a la regularidad

La VII Liga de fútbol de la Vila se puede considerar como la más emocionante de su historia, la de mayor

número de equipos participantes y la de mayor rivalidad. Y entre tanta igualdad, el CAU consiguió erigirse como campeón. Hasta cinco equipos partían con opciones al título a fal-ta de dos jornadas, aunque la emo-ción final quedó desvirtuada por la acumulación de partidos aplazados, que impidió seguir la lucha por el tí-tulo con rigor.

Las últimas jornadas fueron de infarto, con cambios de líder conti-nuos. Primero parecía que el título era para Juventus dels Purins, que llegó a la antepenúltima jornada como líder sólido y dependiendo de si mismo para ganar. Pero CAU le derrotó y dejó la liga en bandeja

para Cine de Barrio. Juventus ya no se repondría de esa derrota y aun cosecharía otra más y un empate en las dos últimas jornadas, que le re-legarían al tercer puesto.

La historia se volvía a repetir y Cine de Barrio llegaba líder a la últi-ma jornada, con un equipo pendien-te de lo que pudiera hacer, este año CAU, el pasado Penecillos en Vina-gre. Y Bukkake, que contaba con una impresionante racha de 11 victorias consecutivas, sustituyó a Botafumei-ro como verdugo de las aspiraciones de Cine, que no supo jugar con la pre-sión y tampoco encontró la forma de parar al delantero de Bukkake, que ganó la partida a la defensa de Cine en todo momento.

De esta manera, CAU se ponía lí-der una vez finalizadas las 19 jorna-

das, a falta de disputar los dos par-tidos aplazados. Y tampoco lo tuvo fácil para ganar, ya que Almogavers y Kubitos y Kubatas pusieron emo-ción en ambos partidos haciendo que el campeón tuviera que esfor-zarse al máximo e incluso remontar resultados adversos para poder al-canzar el título. Un título justo para el equipo más regular de la tempo-rada, que sólo cosecho una derrota y dos empates.

Igualdad en la zona alta

Los cinco primeros equipos que-daron separados por cinco puntos, por lo que no sería justo obviar la gran temporada de Bukkake y Bo-tafumeiro, cuarto y quinto respec-tivamente, que estuvieron al nivel de los tres de arriba. Bukkake em-pezó de cero y notó la falta de aco-

El CAU es el campeón de la VII Liga de Fútbol de la Vila.

Page 15: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

futbol

T’esperem al bloc H amb horaris i ofertes especials

per els vilatans.

Mai més ho tindràs tan fàcil!

15

plamiento en las primeras jornadas, pero finalizó la temporada con la mejor racha de victorias de toda la liga: 12 triunfos consecutivos. Por su parte, Bota, el equipo más golea-dor, no supo imponerse a los cuatro equipos que le precedieron, en unos partidos que ofrecieron espectáculo y emoción a raudales, lo que le eli-minó de cara al título.

Por detrás quedaron 5 equipos que acabaron con un balance posi-tivo de victorias derrotas. La Gente del Bar, con un juego más vistoso que otros años; Col Mi, que empezó muy fuerte y luego se deshinchó un poco; y Almogavers, Sin Bajar del Autobús y Resident Evils, tres equi-pos con un gol average general casi idéntico, marcado por el ataque y el desinterés en la propia portería.

El Super, Coca Juniors y Kubitos y Kubatas lideran la segunda mitad de la tabla, lugar que a principio de temporada parecía que iban a dejar atrás, pero las bajas y demás pro-blemas les han lastrado.

Truxons Team, The Gost y Su-quet de Peix se encuentran en po-siciones aceptables para su primera temporada y la falta de recursos con que contaban. No se puede decir lo mismo de Dus Hunner y Ciclick, dos equipos ya veteranos que llevan arrastrando los mismos problemas desde hace años, los cuales les im-piden rendir a su nivel.

Cerrando la clasificación se en-cuentran Xunxumeros, que cum-plió su propósito de ganar un parti-do y no quedar últimos, y Rizla FC, un equipo nuevo que ha conseguido

experiencia de cara al año que vie-ne, en el cual puede ser la nueva sorpresa.

TexTo: pablo alegre [k-308]FoTos: pablo alegre

Los campeones recogieron su trofeo durante la fiesta del GAT’07

Page 16: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata16

no et trenquis el cap, no podràs acabar-ho

SudokuLa solució, a la pàgina web

Page 17: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

Pupurrí (Bloque K)Hacemos fotocopias, encuadernaciones...

Tenemos golosinas, pasteles y objetivos de regaloPasa a conocernos, ¡estamos liquiando ropa a 5€!

Súper de la VilaAbrimos todos los días

¡También los domingos!

Punt de Trobada‘Frankfurt’

Cada días tenemos un bocadillo o un plato combinado con bebida gratis

Page 18: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata

Aries: Tantos recuerdos no caben en cajas, pero tus compañeros continuarán estando aquí y puedes volver a visitarlos en cualquier momento. El futuro es bueno.

Cancer: Tanta fiesta te ha deparado un septiembre negro, pero no te quejes que ya has vivido tu particular verano. No tendrás vacaciones si no quieres repetir curso.

Géminis: No te puedes ir de la vila sin montar una fiesta por todo lo alto, pero sin molestar a los vecinos que aún están de exámenes.Tauro: Vigila con el césped de la pis-cina, está lleno de basura que podría dañarte el pie. Cuida también con el sol y ponte crema.

Leo: Ha sido un año brillante en todos los aspectos. No obstante, debes vigilar. Un amigo te decepcionará y frustrará la felicidad plena.

Virgo: Este verano encontrarás un trabajo que te permitirá sobrevivir el siguiente curso con más solvencia económica, aunque tendrás menos tiempo para fiestas.

Libra: Vigila con dejar la puerta de casa abierta para que corra corriente, porque te puedes llevar una mala sorpresa. Nadar me-jorará tu maltrecha espalda.

Sagitario: Las velas ya se han apagado, pero las estrellas brillan más que nunca y eso te pronostica nuevas y apasionantes aventuras sentimentales.

Capricornio: Fin de curso, fin de una etapa. No pasa nada, tú sabiduría es grande y puedes enfrentarte a cada reto que aparezca.

Acuario: La pista de voley es un buen sitio para perder el tiempo, pero no se lo repitas continuamente a tus compañeros de piso, que ellos tienen que estudiar.

Piscis: Es normal que te alteres al ver a tu vecino en la piscina. A él también le pasa. Un heladito en el bar puede desem-bocar en una noche acalorada.

El mes (o los meses) de...

Escorpio

Que muchos amigos tuyos dejen la vila sólo sig-nifica que tendrás más sitios que visitar. Conoce-rás nueva gente muy encantadora ;)

Toda similitud con la realidad es simple coincidencia. Si se cumplen mis pronósti-cos no me hago responsable.

el piToniso ‘alegre’

El horóscopo más científico de la historia

horòscop

Vols donar la teva resposta? Anuncia’t a El Vilatà

[email protected]

- On vas dir que havia d’anar?- ¿...?

publicitat

18

Page 19: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata

Page 20: {el vilatà} número 12 El Vilatà · 2009. 3. 17. · no más polémicas, idiota La banda sonora la pone Rob Cost-low con su piano. Las dos menos cuarto de la mañana. Estoy cabreado.

{el vilatà} número 13

www.vilauniversitaria.com/elvilata

{el vilatà} número 12

www.vilauniversitaria.com/elvilata20

esport a la sorra{el vilatà} número 13

20